CATEVA SFATURI IN INTRETINEREA DIESELULUI DE 2000

Forum » Probleme Tehnice » Auto Diesel » Cateva sfaturi in intretinerea dieselului de 2000
Raspunde
Autor Subiectul: Cateva sfaturi in intretinerea dieselului de 2000
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #1 - 04.06.2013 (19:04:47)
Citat

Deschid acest subiect pentru posesorii de 2000 diesel pt a evita anumite probleme care apar . Acestea au aparut si la mine sau am vazut la multi care detin acest tip de motor.
Cu toate ca toata lumea zice ca este un motor excelent si o confirm si eu , intretinerea la acest diesel trebuie facuta cu mare minutiozitate , mai ales ca stim cu totii ca o mare problema a lui este pompa de injectie.
Nu neaparat trebuiesc luate in seama dar eu asa fac si am fost sfatuiti de oameni care merg cu acest tip de motor si au peste 400000 -500000 si nu au avut probleme cu pompe de injectie sau dezamorsare.
Curatarea rezervorul-- o sa va minunati de ceea ce gasiti acolo . Eu l am curatat si de 3 ani de la curatare nu exista gram de mizerie in el .
Filtru de motorina - recomand numai GM sau PurfluEmoticoncod-C511) -de ce zic asta pt ca fata de filtrul de motorina Mann acestea 2 filtreaza la 2 microni iar Mann la 4 microni- Lucru testat la limorom sibiu. . Eu la filtrul de motorina sunt un pic mai drastic cu el . Il schimb de 2 ori pe an indiferent ca daca fac km sau nu . Il schimb la inceputul lui noiembrie si de atunci folosesc numai motorina de iarna aditivata si o data ila sf lui Martie . Fac acest lucru pt a intra cu filtru curat in iarna si il schimb pt a elimina posibila apa adunata in vasul decantor al filtrului . Aceasta operatiune ma costa 90 lei dar am o mare frica de pompa de injectie pt a nu se strica.
Daca pe timpul ierni apar probleme la pornire verificati capacul filtrului de motorina - e posibil ca sa prinda aer pe la el si sa dispara motorina din filtru - aici recomand inlocuirea carcasei filtrului de motorina cu un filtru capsulat de ford sau WV si tot odata montarea pe tur a unei pompe de amorsare de peugeot sau dacia papuc diesel cu motor de renault(cost 35 lei) sau cel mai recomandat dintre filtrele capsulate este filtru PURFLUX cod CS499 cu dimensiunile de intrare de 10 mm si iesire de 8,5 mm
Furtunasele de retur- schimbate anual si puse noi numai de la Gates sunt ceva mai scumpe 17 lei1m dar se merita
Filtrul de aer- tinand cont ca nu fac nici 10000 de km pe an eu il suflu de cel putin 3-4 ori intre intervalele de schimb. iar la schimb vine altul curat! Acest lucru ma invatat un nene din Baia Mare care repara turbine si a spuis ca e bine sa suflam cat de des putem filtrul de aer.
Filtrul de polen - curat instalatia de climatizare de 2 ori pe an si pot spune ca am avut momente cand nu a fost nevoie sa schimb filtrul de polen odata cu celellalte consumabile.
Incercati sa schimbati toate furtunasele de vaccumuri si puneti noi siliconice daca nu sa umblat niciodata pe acolo - nu sunt scumpe 35 lei/6m pt a evita porniri greoaie sau lipsa de putere. Odata schimbate mai umblati poate peste cativa ani buni.
Curatati admisia si valva EGR daca nu sa facut niciodata acest lucru- la fel ve ti vedea namol in admisie , clapetele abia se misca inauntru. Sa nu credem ca daca se curata doar valva EGR este deajuns - gresit a avea din nou toti calutii curatati admisia o data la cel putin 50000 km .
Iarna se recomanda ca rezervorul de combustibil sa fie aproximativ jumatate si niciodata NU lasati dieselul de 2000 cu botul in sus -poate duce la dezamorsarea instalatiei de motorina.
Stiu ca pare un pic mai anevoios dar gandesc ca daca fac aceste lucruri mentin pompa de injectie in parametri buni si un motor ascultator.
 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #2 - 04.06.2013 (19:04:47)
Citat

Aici gasesti raspunsul :


 
markos
• Incepator •
Incepator
Offline Deconectat
Posturi: 2
Locatia: Floresti
Joined: 21.07.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
GJ-81-TIM
Yahoo MessengerMail
Raspuns #3 - 21.07.2013 (16:04:12)
Citat

salut Gaby,ai mare dreptate in tot ce ai zis dar as mai completa cu u turatie sustinuta la acet tip de motor care il detin si eu,la fel si schimbul de trepete de viteza nu e recom sub 2500. dupa cum ai zis am curatat si eu EGR-U si nu ti pot zice ce era acolo.in schimb rezervorul e super curat.Cele mai dese probleme pe care le-am intanlit ,cel putin la masina mea au fost oringurile de la caloriferul de caldura care mi-au cedat destul de des,dar am rez problema cu un mic artificiu...iar in legatura cu pompa de injectie am avut o mica sau mare prb,aceea era ca imi picura motorina la valva pompei dar o zi de lucru si am rezolvat-o.si ar mai fii poate multe de zis dar ne mai auzim aici ,si sper sa fim cat mai multi,sanatateEmoticon
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #4 - 31.07.2013 (22:58:58)
Citat

Nu ar trebui sa pice asa de des daca sunt GM si mai ales daca sunt puse cum trebuie. Eu le am schimbat acum 3 ani , GM si nu sunt probleme , cel putin momentan.
 

• Vizitator •
Offline Deconectat
Posturi: 12
Locatia:
Joined: ..
TRIMITE MESAJ PRIVAT
Raspuns #5 - 26.11.2013 (17:42:42)
Citat

Interesant Gabi,multumim!
 
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #6 - 05.07.2015 (10:19:48)
Citat

Am urmat sfaturile scrise aici si nu am regretat ,s-a observat imediat la schimbarea consumabilelor dar am si eu o nelamurire .Ce tip de ulei se recomada pentru acest tip de motor ,Y 20 dth ?Eu am mers pe aral hightronic 5w40 ,evident cu holograma,germany, etc,dar azi cind am scos joja sa verific uleiul mi s-a parut ca este cam apos (are 9000km de cind am facut schimbul) si cred ca trebuie sa schimb firma.Multumesc!
 
gabiopel
• Moderator Senior •
Moderator
Profil gabiopel
Offline Deconectat
Posturi: 635
Locatia: Buzau
Joined: 04.06.2013
Masina: astrag
TRIMITE MESAJ PRIVAT
bvxxyyy
Mail
Raspuns #7 - 09.07.2015 (22:21:38)
Citat

Eu de ceva timp merg pe mobil 1 peak life 5w50 si sunt foarte multumit de cum se comporta pina acum .Am folosit motul , ori e slab calitativ ori ce am luat eu a fost facatura , urla motorul in draci, acum toarce linistit cum il stiam o data.
 
bobeleac
• Incepator •
Incepator
Profil bobeleac
Offline Deconectat
Posturi: 34
Locatia: Focsani
Joined: 09.06.2013
Masina: astra g
Motor: y20 dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VN-05-CWI
Mail
Raspuns #8 - 10.07.2015 (21:29:40)
Citat

Multumesc pentru sfat ,Gaby.
 
Gladiator
• Incepator •
Incepator
Offline Deconectat
Posturi: 7
Locatia: Bucuresti
Joined: 01.02.2016
Masina: Astra G Caravan
Motor: 1995
TRIMITE MESAJ PRIVAT
B-191-BOG
Mail
Raspuns #9 - 04.02.2016 (08:52:14) - Ultima modificare: 08:54:09 2016.02.04
Citat

Salutare , am tot un Opel Astra G Caravan 2.0 DTI....folosesc Ulei motor Liqui Moly 10w40 cod 2654
.....sunt fff multumit
 
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #10 - 04.02.2016 (08:52:14) - Ultima modificare: 08:54:09 2016.02.04
Citat

Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !


 

Raspunde Aboneaza-te
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis