Autor | Subiectul: Condusul ( in) Off-Road |
Andrei_vl • Stagiul 1 • Deconectat Posturi: 124 Locatia: Ramnicu Valcea Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera Motor: 2.3TDI TRIMITE MESAJ PRIVAT |
@Cristi: sunt numerotate o parte, cealalta parte poate ne ajuta un admin sa o numerotam ca eu nu mai pot modifica si asa putem discuta. @Bogdan: undeva prin Prahova stiu ca s-a intamplat, oricum, a fost teribil... nu as vrea sa stiu ce senzatia ai la volan... |
Totul este relativ! |
|
Aici gasesti raspunsul : | |
Ati deschis acest topic pentru a-i infige cutite in inima lu`stelea..? | |
POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245 |
|
Andrei_vl • Stagiul 1 • Deconectat Posturi: 124 Locatia: Ramnicu Valcea Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera Motor: 2.3TDI TRIMITE MESAJ PRIVAT |
De ce ma Dragos? De ce nu poti tine un secret? DE CE? |
Totul este relativ! |
|
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Pentru ca e SATANA, de aia!!! |
bogdan_fronteristu' • Stagiul 1 • Deconectat Posturi: 164 Locatia: Ploiesti Joined: 18.08.2013 Masina: FRONTERA SPORT Motor: 2.0 TRIMITE MESAJ PRIVAT |
chiar! acuma ca tot il luam pe om "in pleasna" ar fi interesant sa scrie si el ce nu trebuia sa faca in vreo cateva randuri. ca in vreo-o doua stiu numai eu... PS locul ala seamana al dracului de bine pe unde am coborat eu din Baiului cand m-am plictisit sa tot merg pe drumul normal. doar ca la mine era noroi mai putin pe sub frunze |
PH 75 BOG |
|
Crede-ţi că, dacă încerca să vireze la viteza care a prins-o, ar fi reuşit, fără s-o dea pe-o parte? Oare nu era mai înţelept să încerci să inaugurezi virajul, decât s-o ţi cu botul spre un hău care nu ştii cum arată şi cât de mare e, chiar dacă o pune-ai pe-o parte? | |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Daca despre mine e vorba ... atunci: 1. in offroad trebuie sa cam uiti de frana si ambreiaj 2. in principiu, selectezi treapta de viteza si nu o mai schimbi (daca schimbi o faci foarte repede, fara patinaj, eliberezi ambreiajul dintr-o data chiar daca se produce soc - aici tine un pic si de sincronizare) 3. pe coborare, doar frana de motor, deloc frana de serviciu (aici e un pic discutabil pentru ca depinde daca ai sau nu LSD, ai sau nu blocanti sau capacitatea de a "ciupi" frana fara sa blochezi vreo roata) 4. pe coborare, daca situatia e nasoala, e bine sa asiguri masina cu sufe de copaci, scripeti, trolii etc. 5. Daca iti fuge spatele pe coborare, trebuie sa ii dai un "sprit", dar si aici trebuie avut grija sa nu devii racheta 6. Nu traversezi sleaurile pe diagonala in panta/rampa (functie de inclinatie si de balansul masinii se poate ajunge foarte usor la rasturnare) 7. daca se merge in coloana, se lasa distanta de minim 10 m intre masini (cateodata si mai mult functie de teren); masina din fata trebuie sa astepte masina din spate (nu trebuie sa o piarda din oglinda, decat cand se face o urcare si se asteapata sus); masinile din fata, cand opresc, trebuie sa lase loc si pentru cele din urma; cand opresti o faci in zone unde ai cat de cat aderenta ca sa poti si pleca 8. un singur om coordoneaza o masina (nu striga 10 insi la un sofer: unul zice dreapta, altul stanga, altul accelereaza, altul franeaza, altul rade si il incurajeaza etc. 9. Nu dati masina sa o conduca altcineva in teren care nu a mai condus pentru ca degeaba e foarte bun sofer pe asfalt, in teren situatia e total diferita ... Dar toate astea sunt teorii care in teren se aplica mai mult sau mai putin. Depinde foarte mult de sofer sa nu se piarda cu firea si sa i-a decizia corecta instant. Nu poti sti cum va reactiona un sofer, chiar daca il coordonezi perfect ... cateodata chiar daca esti in dreapta nu prea mai ai timp sa salvezi situatia ... Multi cred ca e foarte usor sa fi copilot ... nu e deloc asa ... implica multa responsabilitate, experienta plus ca trebuie sa fie o compatibilitate intre pilot si copilot |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Citat din mesajul lui: CristiG. din 24.11.2013 20:08:57 Crede-ţi că, dacă încerca să vireze la viteza care a prins-o, ar fi reuşit, fără s-o dea pe-o parte? Oare nu era mai înţelept să încerci să inaugurezi virajul, decât s-o ţi cu botul spre un hău care nu ştii cum arată şi cât de mare e, chiar dacă o pune-ai pe-o parte? Acolo nu s-a respectat punctul 1 si 8 |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Corect! N-aş neglija nici ptc. 4, cînd nu prea ai experienţă. Mă refeream la ultima decizie cre mai putea fi luată, după ce maşina o luase razna la vale. | |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Dupa ce o pierduse ... nu prea mai avea ce sa-i faca decat frana de motor cu rotile drepte si cand ajungea la drum sa vireze la dreapta si sa accelereze |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Dar, cel cu Pajero. Clar unghiul de abordare e greşit, dar dacă n-ar fi forjat inutil şi ar fi încercat uşor, pas cu pas, pe reductor, oare ar fi trecut la acel unghi? | |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Cel care s-a dat peste cap (nissan patrol) a calcat ambreiajul, d-aia a pierdut-o |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Andrei_vl • Stagiul 1 • Deconectat Posturi: 124 Locatia: Ramnicu Valcea Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera Motor: 2.3TDI TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Patrolu nu avea nicio sansa sa vireze dreapta fara sa o puna pe o parte, parerea mea! masina a fost pierduta, clar! cand s-a pierdut eu as fi incercat sa infig roata stanga in sleau, cam atat, si daca as fi ajuns la buza prapastiei as fi sarit din ea... spun din nou: mare pacat ca s-a intamplat dar bine ca nimeni nu a fost in pericol in final! Pajero a suferit din cauza unui sofer total neexperimentat care s-a mai si pierdut cand masina nici macar nu era " sigura" ca se va rasturna, s-a inclinat la limita dar acea limita a fost depasita de sofer accelerand in disperare... accelerezi daca si virezi in sensul inclinarii, dar in situatia aia, daca frana exact cand a accelerat, scapa! @ Bogdan, nu am scris ci doar am pus filmuletele cu ce sa nu faci, in situatii asemanatoare. In rest totul e discutabil in functie de conditiile din teren. Si, evident, nu sunt pilot, nu stiu daca voi fi... deocamdata sunt doar sofer in asa ceva... a si nu fac off-road cum ar spune unii care folosesc masinile pe post de " ceva" care ii ajuta sa se deplaseze cat de cat pe asfalt dar care fac ravagii in teren, eu sunt ala care merg la munte des si pe asfalt si mai des, in conditii umane |
Totul este relativ! |
|
Ala cu Pajero se numeste trainer de fraieri, ar fi putut incepe cu a invata sa urce un turism pe o bordura. ...insu' face parte din categoria celor care pot rasturna o masina pe loc drept in parcare | |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
As mai putea adauga: 10. nu se accelereaza cand rotile sunt in aer! La aterizare risti sa rupi ceva la transmisie 11. "smulgerea" din noroi a unei masini se face cu sufa cinetica (nu se folosec chingi, sufe metalice sau altceva fara elasticitate) 12. nu se tine cu mana fara manusa cablul metalic de la troliu si nici nu se tine de carlig cand se ruleaza. Au fost accidente foarte urate 13. Scripetele are doua roluri: a) pentru corectarea unghiului de tragere pentru infasurarea corecta a cablului pe tambur; b) pentu dublarea puterii (aici, carligul se pune tot pe masina; daca se leaga oriunde in alta parte nu se dubleaza puterea) 14. cand se troiliaza, prinderea cablului trebuie facuta astfel incat botul masinii sa fie ridicat prin tragere si nu sa fie tras spre pamant. Sunt prea multe de scris si multe situatii pot devenii cazuri particulare |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis | ||||||||