CONDUSUL ( IN) OFF-ROAD

Forum » Opel Frontera A - B » Condusul ( in) Off-Road
Raspunde
2
1
Autor Subiectul: Condusul ( in) Off-Road
Andrei_vl
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Offline Deconectat
Posturi: 124
Locatia: Ramnicu Valcea
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera
Motor: 2.3TDI
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VL-03-VLR
Yahoo MessengerMail
Raspuns #16 - 23.11.2013 (10:15:11)
Citat

@Cristi: sunt numerotate o parte, cealalta parte poate ne ajuta un admin sa o numerotam ca eu nu mai pot modifica si asa putem discuta.

@Bogdan: undeva prin Prahova stiu ca s-a intamplat, oricum, a fost teribil... nu as vrea sa stiu ce senzatia ai la volan... Emoticon

Totul este relativ!
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #17 - 23.11.2013 (10:15:11)
Citat

Aici gasesti raspunsul :


 
SATANA_01
• Stagiul 2 •
Stagiul 2
Profil SATANA_01
Offline Deconectat
Posturi: 288
Locatia: Bucuresti
Joined: 08.08.2013
Motor: 2.5TDS
TRIMITE MESAJ PRIVAT
B-666-SAT
Yahoo MessengerMail
Raspuns #18 - 23.11.2013 (17:45:02)
Citat

Ati deschis acest topic pentru a-i infige cutite in inima lu`stelea..?Emoticon

POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245
Andrei_vl
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Offline Deconectat
Posturi: 124
Locatia: Ramnicu Valcea
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera
Motor: 2.3TDI
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VL-03-VLR
Yahoo MessengerMail
Raspuns #19 - 23.11.2013 (19:11:02)
Citat

De ce ma Dragos? De ce nu poti tine un secret? DE CE? Emoticon Emoticon

Totul este relativ!
cip077
• Moderator Senior •
Moderator
Profil cip077
Offline Deconectat
Posturi: 820
Locatia: Aricestii Rahtivani
Joined: 05.08.2013
Masina: Frontera B
Motor: 2,2 DTI, 88kw
TRIMITE MESAJ PRIVAT
PH-77-CIP
Yahoo MessengerMailWebsite
Raspuns #20 - 23.11.2013 (20:20:37)
Citat

Pentru ca e SATANA, de aia!!!
 
bogdan_fronteristu'
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Profil bogdan_fronteristu'
Offline Deconectat
Posturi: 164
Locatia: Ploiesti
Joined: 18.08.2013
Masina: FRONTERA SPORT
Motor: 2.0
TRIMITE MESAJ PRIVAT
PH-75-BOG
Yahoo MessengerMail
Raspuns #21 - 24.11.2013 (17:51:17) - Ultima modificare: 17:53:56 2013.11.24
Citat

chiar! acuma ca tot il luam pe om "in pleasna" ar fi interesant sa scrie si el ce nu trebuia sa faca in vreo cateva randuri. ca in vreo-o doua stiu numai eu...

PS locul ala seamana al dracului de bine pe unde am coborat eu din Baiului cand m-am plictisit sa tot merg pe drumul normal. doar ca la mine era noroi mai putin pe sub frunze

PH 75 BOG
CristiG.
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil CristiG.
Offline Deconectat
Posturi: 396
Locatia: Sibiciu De Jos
Joined: 18.08.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
BZ-10-XFK
Mail
Raspuns #22 - 24.11.2013 (20:08:57) - Ultima modificare: 20:09:45 2013.11.24
Citat

Crede-ţi că, dacă încerca să vireze la viteza care a prins-o, ar fi reuşit, fără s-o dea pe-o parte? Oare nu era mai înţelept să încerci să inaugurezi virajul, decât s-o ţi cu botul spre un hău care nu ştii cum arată şi cât de mare e, chiar dacă o pune-ai pe-o parte?
 
stelea
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil stelea
Offline Deconectat
Posturi: 348
Locatia: Targoviste
Joined: 08.08.2013
Masina: Frontera A
Motor: X22XE
TRIMITE MESAJ PRIVAT
DB-75-RAV
Mail
Raspuns #23 - 24.11.2013 (20:11:20) - Ultima modificare: 20:27:16 2013.11.24
Citat

Daca despre mine e vorba ... atunci:

1. in offroad trebuie sa cam uiti de frana si ambreiaj

2. in principiu, selectezi treapta de viteza si nu o mai schimbi (daca schimbi o faci foarte repede, fara patinaj, eliberezi ambreiajul dintr-o data chiar daca se produce soc - aici tine un pic si de sincronizare)

3. pe coborare, doar frana de motor, deloc frana de serviciu (aici e un pic discutabil pentru ca depinde daca ai sau nu LSD, ai sau nu blocanti sau capacitatea de a "ciupi" frana fara sa blochezi vreo roata)

4. pe coborare, daca situatia e nasoala, e bine sa asiguri masina cu sufe de copaci, scripeti, trolii etc.

5. Daca iti fuge spatele pe coborare, trebuie sa ii dai un "sprit", dar si aici trebuie avut grija sa nu devii racheta

6. Nu traversezi sleaurile pe diagonala in panta/rampa (functie de inclinatie si de balansul masinii se poate ajunge foarte usor la rasturnare)

7. daca se merge in coloana, se lasa distanta de minim 10 m intre masini (cateodata si mai mult functie de teren); masina din fata trebuie sa astepte masina din spate (nu trebuie sa o piarda din oglinda, decat cand se face o urcare si se asteapata sus); masinile din fata, cand opresc, trebuie sa lase loc si pentru cele din urma; cand opresti o faci in zone unde ai cat de cat aderenta ca sa poti si pleca

8. un singur om coordoneaza o masina (nu striga 10 insi la un sofer: unul zice dreapta, altul stanga, altul accelereaza, altul franeaza, altul rade si il incurajeaza etc.

9. Nu dati masina sa o conduca altcineva in teren care nu a mai condus pentru ca degeaba e foarte bun sofer pe asfalt, in teren situatia e total diferita ...

Dar toate astea sunt teorii care in teren se aplica mai mult sau mai putin. Depinde foarte mult de sofer sa nu se piarda cu firea si sa i-a decizia corecta instant. Nu poti sti cum va reactiona un sofer, chiar daca il coordonezi perfect ... cateodata chiar daca esti in dreapta nu prea mai ai timp sa salvezi situatia ...

Multi cred ca e foarte usor sa fi copilot ... nu e deloc asa ... implica multa responsabilitate, experienta plus ca trebuie sa fie o compatibilitate intre pilot si copilot

0723.397.957; 0741.05.75.25
stelea
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil stelea
Offline Deconectat
Posturi: 348
Locatia: Targoviste
Joined: 08.08.2013
Masina: Frontera A
Motor: X22XE
TRIMITE MESAJ PRIVAT
DB-75-RAV
Mail
Raspuns #24 - 24.11.2013 (20:13:57)
Citat

Citat din mesajul lui: CristiG. din 24.11.2013 20:08:57

Crede-ţi că, dacă încerca să vireze la viteza care a prins-o, ar fi reuşit, fără s-o dea pe-o parte? Oare nu era mai înţelept să încerci să inaugurezi virajul, decât s-o ţi cu botul spre un hău care nu ştii cum arată şi cât de mare e, chiar dacă o pune-ai pe-o parte?


Acolo nu s-a respectat punctul 1 si 8

0723.397.957; 0741.05.75.25
CristiG.
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil CristiG.
Offline Deconectat
Posturi: 396
Locatia: Sibiciu De Jos
Joined: 18.08.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
BZ-10-XFK
Mail
Raspuns #25 - 24.11.2013 (20:24:26)
Citat

Corect! N-aş neglija nici ptc. 4, cînd nu prea ai experienţă. Mă refeream la ultima decizie cre mai putea fi luată, după ce maşina o luase razna la vale.
 
stelea
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil stelea
Offline Deconectat
Posturi: 348
Locatia: Targoviste
Joined: 08.08.2013
Masina: Frontera A
Motor: X22XE
TRIMITE MESAJ PRIVAT
DB-75-RAV
Mail
Raspuns #26 - 24.11.2013 (20:30:27)
Citat

Dupa ce o pierduse ... nu prea mai avea ce sa-i faca decat frana de motor cu rotile drepte si cand ajungea la drum sa vireze la dreapta si sa accelereze

0723.397.957; 0741.05.75.25
CristiG.
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil CristiG.
Offline Deconectat
Posturi: 396
Locatia: Sibiciu De Jos
Joined: 18.08.2013
TRIMITE MESAJ PRIVAT
BZ-10-XFK
Mail
Raspuns #27 - 24.11.2013 (20:47:25)
Citat

Dar, cel cu Pajero. Clar unghiul de abordare e greşit, dar dacă n-ar fi forjat inutil şi ar fi încercat uşor, pas cu pas, pe reductor, oare ar fi trecut la acel unghi?
 
stelea
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil stelea
Offline Deconectat
Posturi: 348
Locatia: Targoviste
Joined: 08.08.2013
Masina: Frontera A
Motor: X22XE
TRIMITE MESAJ PRIVAT
DB-75-RAV
Mail
Raspuns #28 - 24.11.2013 (23:04:52)
Citat

Cel care s-a dat peste cap (nissan patrol) a calcat ambreiajul, d-aia a pierdut-o

0723.397.957; 0741.05.75.25
Andrei_vl
• Stagiul 1 •
Stagiul 1
Offline Deconectat
Posturi: 124
Locatia: Ramnicu Valcea
Joined: 07.08.2013
Masina: Frontera
Motor: 2.3TDI
TRIMITE MESAJ PRIVAT
VL-03-VLR
Yahoo MessengerMail
Raspuns #29 - 25.11.2013 (00:04:42)
Citat

Patrolu nu avea nicio sansa sa vireze dreapta fara sa o puna pe o parte, parerea mea! masina a fost pierduta, clar! cand s-a pierdut eu as fi incercat sa infig roata stanga in sleau, cam atat, si daca as fi ajuns la buza prapastiei as fi sarit din ea... spun din nou: mare pacat ca s-a intamplat dar bine ca nimeni nu a fost in pericol in final!

Pajero a suferit din cauza unui sofer total neexperimentat care s-a mai si pierdut cand masina nici macar nu era " sigura" ca se va rasturna, s-a inclinat la limita dar acea limita a fost depasita de sofer accelerand in disperare... accelerezi daca si virezi in sensul inclinarii, dar in situatia aia, daca frana exact cand a accelerat, scapa!

@ Bogdan, nu am scris ci doar am pus filmuletele cu ce sa nu faci, in situatii asemanatoare. In rest totul e discutabil in functie de conditiile din teren.
Si, evident, nu sunt pilot, nu stiu daca voi fi... deocamdata sunt doar sofer in asa ceva... a si nu fac off-road cum ar spune unii care folosesc masinile pe post de " ceva" care ii ajuta sa se deplaseze cat de cat pe asfalt dar care fac ravagii in teren, eu sunt ala care merg la munte des si pe asfalt si mai des, in conditii umane Emoticon

Totul este relativ!
me_22
• Incepator •
Incepator
Offline Deconectat
Posturi: 72
Locatia: Brasov
Joined: 14.08.2013
Masina: Opel Frontera
Motor: y22dth
TRIMITE MESAJ PRIVAT
BV-41-NEK
Yahoo MessengerMail
Raspuns #30 - 25.11.2013 (20:15:17)
Citat

Ala cu Pajero se numeste trainer de fraieri, ar fi putut incepe cu a invata sa urce un turism pe o borduraEmoticon.
...insu' face parte din categoria celor care pot rasturna o masina pe loc drept in parcareEmoticonEmoticon
 
stelea
• Stagiul 3 •
Stagiul 3
Profil stelea
Offline Deconectat
Posturi: 348
Locatia: Targoviste
Joined: 08.08.2013
Masina: Frontera A
Motor: X22XE
TRIMITE MESAJ PRIVAT
DB-75-RAV
Mail
Raspuns #31 - 26.11.2013 (01:03:10)
Citat

As mai putea adauga:

10. nu se accelereaza cand rotile sunt in aer! La aterizare risti sa rupi ceva la transmisie

11. "smulgerea" din noroi a unei masini se face cu sufa cinetica (nu se folosec chingi, sufe metalice sau altceva fara elasticitate)

12. nu se tine cu mana fara manusa cablul metalic de la troliu si nici nu se tine de carlig cand se ruleaza. Au fost accidente foarte urate

13. Scripetele are doua roluri: a) pentru corectarea unghiului de tragere pentru infasurarea corecta a cablului pe tambur; b) pentu dublarea puterii (aici, carligul se pune tot pe masina; daca se leaga oriunde in alta parte nu se dubleaza puterea)

14. cand se troiliaza, prinderea cablului trebuie facuta astfel incat botul masinii sa fie ridicat prin tragere si nu sa fie tras spre pamant.

Sunt prea multe de scris si multe situatii pot devenii cazuri particulare

0723.397.957; 0741.05.75.25
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Stagiul 3
Reclama pe FanOpel.ro
Online Conectat
Locatia: Romania
B 000 ADS
Website
Raspuns #32 - 26.11.2013 (01:03:10)
Citat

Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !


 

Raspunde Aboneaza-te
2
1
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis