KoSmO• Stagiul 1 • Deconectat |
Raspuns #1 - 04.06.2013 (20:06:31) - Ultima modificare: 20:07:05 2013.06.04
Fumul la masina, alb, albastru, negru. Culoare, cauze...
FUMUL ALB: -Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare. Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala. -Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag. Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor. Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent! Alte cauze pentru fum alb: -Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata. -La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie. -De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului. Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru
FUMUL ALBASTRU: Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui: Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei. Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV. Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului. Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali. Remediere, reparatie: segmentare, schimbare semeringuri supape, ghidaje
FUMUL NEGRU: Masina scoate mult fum negru: Prea mult combustibil, amestec prea bogat, prea putin aer. Cauze probabile: probleme cu alimentarea, injectoare, carburator, prea putin aer la alimentare, filtre, turbo, etc.
FUMUL GRI (rar): Probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Verificati nivelul lichidului de frana. La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie. Verificare: nivelul lichidului de frana, al uleiului din cutie. |