Autor | Subiectul: Cum sa schimbi acele la opel astra g |
Deschid acest tutorial pentru a vedea cum schimbam acele din ceasuri la Opel Astra G. Am avut ace de vectra C pe fond negru si am ales schimbarea lor tot cu unele de vectra c dar pe fond argintiu . Schimbarea acelor fie de astra g sau de vectra c este identica Pasul 1-demontarea ceasurilor Avand volan reglabil nu a mai fost nevoie de a mai desface carapacea volanului , eu am trecut efectiv la desfacerea suruburilor de la panoul care mascheaza bordul. Pt cei cu volan reglabil -se trage de volan catre scaunul sofer se desfac cele 2 suruburi ale masti cesurilor 2 sus si 2 in laterale-vezi poze pasul 2 - scoaterea ceasului . se desfac cele 2 suruburi (din st si din dr ) ale ceasurului , apoi se trage catre stanga de mufa ceasului si se scoate ceasul afara . Dupa scoaterea ceasului se trage la loc mufa ceasului adica pe inchis . pasul 3 - scoaterea geamului de protectie si respectiv a acelor geamul de protectie cel transparent are pe marginea lui cleme . La desfacere va trebui sa se aiba gija pentru a nu rupe vreo clema sau crapa Scoaterea acelor- pt a putea scoate acele relativ usor si in siguranta ne trebuie o FURCULITA. Pentru a nu murdarii cadranul obligatoriu folosim un servetel. Furculita se introduce pina aproximativ jumatatea ei la cadranele mari se trage in sus si tot odata se trage acul si cu mana cealalta . Se pot vedea in pozele de mai jos si cum sunt orientate smd-urile puse pt a lumina acele pasul 4-Introducerea noilor ace si calibrarea lor Acele se introduc usor prin apasare pe axul motorasului pina ce face un "click" Asa trebuie sa se auda la toate acele. NU se apasa pina la refuz pe ele , este in deajuns acel "click". NOTA- se va introduce ceasul la locul lui dar fara geamul de protectie cel transparent pt a putea face calibrarea acelor . E nevoie de a se pune contactul dupa fiecare calibrare a acului Calibrarea acelor Se va roti de fiecare ac in parte in sensul acelor de ceasornic, pina cand acul va opune rezistenta.Apoi se duce acul catre zero(poz oprit) si daca acul este deasupra poz oprit se duce usor cu mana , daca acul este SUB poz oprit , se duce iar acul catre maxim , cand incepe sa mearga greu , usor se mai lasa putin , si tot asa pina cand se aduc toate in poz corecta. Dupa ce am rotit acul se pune contactul pentru a vedea daca acul ramine in pozitia corecta. Daca este nevoie cu , contactul luat se repeta procedura. Asa se va face la absolut toate acele, apoi se pune geamul protector . Pentru calibrare se mai poate face si altfel: Se da capacul din spate jos cel de protectie care este prins in 5-6 surubele mici , se scoate parghia de blocare a mufei , apoi se desface placa din clemele de pe marginea bordului si se ajunge la placa cu ace. O sa se observe la acele mici adica cel de apa si combustibil cate un semn(o liniuta) si acestea 2 se pot regla dupa acele liniute. Apoi se regleaza acele mari si se monteaza totul la loc. poze Daca totul este in regula putem face si o verificare cu OP-COM-ul . O verificare precisa se poate face cu opelscaner si cu tech2 . Cu opcomul putem vedea daca acele fc corect. Daca totul este in ordine se trece la montare finala. Sper ca am putut ajuta cu , cateva informatii . Aici vreau sa multumesc lui kay pt cate o idee . | |
Aici gasesti raspunsul : | |
E binevenit acest tutorial, Gabi deoarece multi nu se incumeta sa demonteze bordul fiindu-le frica de calibrarea acelor. Sincer si eu am avut aceasta frica dar am depasit-o cu ajutorul opcom-ului, el m-a ajutat sa-mi calibrez acele si a facut-o foarte bine | |
ASTRA G/Y17DT/2002 |
|
E bun Nelu si op-com-ul pt verificare , imi zicea Kay ca pt o verificare mai precisa este bun opelscaner dar in lipsa lor putem regla si manual . | |
Eu am incercat calibarea acelor si mi-a reusit pentru cel de temperatura, turometru si vitezometru dar nu sunt chiar asa de sigur de cel de benzina. Pentru primele 3 am facut verificarea cu un tester prin bluetooth ELM dar cel de benzina nu am cum sa il verific. Vreo idee??? Ar merge varianta de a pune firul pentru indicator benzina la masa dar nu stiu care este acest fir in mufa de sub bancheta spate pentru ca in TIS 2000 nu am gasit nimic ....Imi puteti spune si mie cum arata acest fir in mufa? adic culoarea/culorile lui? ca sa nu fac alte prostii ..... Sau vreo metoda care sa ma ajute la verificarea indicatorului de combustibil , exceptand varianta plinului ( traim in Romania ) Si as mai vrea sa stiu si eu cam care sunt semnificatiile gradatiilor de la indicatorul de benzina ...As putea verifica si asa .Adica ma intereseaza la cati litri se aprinde martorul peco , la cati litri incepe sa palpaie, cati litri sunt la prima liniuta alba si tot asa mai departe . Masina este o Astra G , Z12XE din 2001 Multumesc ! si astept raspunsurile voastre | |
Opel Astra G cc |
|
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Eu la Fronty l-am calibrat prin metoda plinului de carburant! |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis | ||||||||