Visse• Incepator • Deconectat |
Raspuns #1 - 12.05.2014 (19:08:52) - Ultima modificare: 19:14:36 2014.05.12
Atasez trei scheme fiecare schema cu desenul de la cablajul imprimat, schema cu numarul trei se afla pe masina, schemele cu numarul doi si unu sunt drivate din schema cu numarul trei, acestea avand functii mai putine decat schema cu numarul trei. Schema numarul1 are doar functia de a anunta optic si acustic atunci cand antigelul sau lichidul ce-l supravegheaza este sub nuvelul sondei din vasul respectiv, schema cu numarul 2 are in plus fata de schema cu numarul 1 functia de a avertiza cresterea tensiunii pe baterie mai mult decat un anume prag prestabilit. Toate aceste module pot fi facute de oricine are un minim de cunostinte de electronica, aceste module contin componente de uz larg iar pretul lor este accesibil pentru orice buzunar, deci constructia lor nu va reprezenta o povara finanaciara. Un element de baza este un asa numit senzor care practic este un surub, de 3 sau 4 mm preferabil alama, aceste va fi pus in vasul de expansiune asa cum apare in poza cu vasul de expansiune.Atat timp cat lichidul atinge acest surub, modulul nu va face nimic, cand lichidul nu mai atinge acel surub fie si pentru 1 secunda, modulul va aprinde un led si va aparea un semnal audio, anuntand lichid scazut in vasul respectiv, de aceea este important ca acest surub sa fie situat in partea inferioara a vasului, daca este situat mai sus, exista pericolul ca atunci cand veti lua o curba cu masina si lichidul din vas sa nu mai atinga surubul si sa apara alarme false care devin enervante. Montarea surubului se face dand o gaura in vasul in care se afla lichidul, gaura la aceeasi dimensiune cu surubul, iar pentru etansare se vor folosi saibe metalice ce au pe ele cate o garnitura de cauciuc, iar pentru o mai buna siguranta, se va baga sub saiba de pe exteriorul vasului o rasina de la Bison, care rezista la temperatura si umezeala. Realizarea cablajului imprimat se va realiza aleagand ce varianta se va dori a fi apoi se urmaza urmatorii pasi: Se va scoate la o imprimanta LASER nu cu cerneala, pe hartie subtire lucioasa, nu coperti, cea folosita in revistele din comert, imaginea asa cum este ea in poza, daca va uitati imaginea este in oglinda. Se taie cablajul imprimat la dimensiunea desenului apoi se curata cu smilgher fi oxidul de pe partea placata cu cupru, apoi pe acea parte proaspat curatata se aseaza hartia cu imaginea cablajului imprimat, practic partea desenata va veni direct pe partea placata a placutei, iar peste acea hartie se mai pune inca o alta dat de la o coala curata.Se va lua un fier de calcat, sa nu radeti dar asa se face, se va seta la o temperatura pentru lana si bumbac, practic la 75% din putere si se va calca acea placa, se va calca peste hartie, apasand cu putere pe fier ( dar cu mila sa nu-l rupeti) iar ca efectul sa fie bun, sub placuta sa puneti o bucata de lemn.Aceasta operatiune este necesara pentru a transfera de pe hartie pe partea placata cu cupru imaginea cu traseele cablajului imprimat exact asa cum este el in desen, iar acest lucru se face in acest mod, practic desenul de pe hartie este format din praf de carbune care la temperatura se topeste si se lipeste de cuprul de pe placuta. Dupa operatiunea de calcare, se ia placuta si se pune intr-un lichean cu apa calduta si se lasa cateva ore sa se inmoaie hartia, apoi aceasta o jupuiti usor cu mana, rezultant o placuta peste care veti avea depuse traseele necesare, apoi veti coroda placa in clorura ferica, sub nici o forma acid azotic.Veti gauri placuta cu burghiu de 1mm apoi o veti curata de carbunele de pe traseele imprimate cu acetona, iar plantarea pieselor o veti face exact ca in schema. Daca se doreste voi pune si asezarea pieselor pe placuta
Sch1
Pcb Sch1
Sch2
Pcb Sch2
Sch3
Pcb sch3
|