Autor | Subiectul: Temperatura mare in sarcina |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Ziua buna dragi colegi, vin si eu cu o problema ... poate s-a mai intalnit cineva cu asa ceva: Masina este Frontera B, an 2002, motorizare 2.2 diesel cod motor Y22DTH De ceva vreme (aprox 1 luna) am observat ca imi creste temperatura la apa(antigel) fabulos de repede si destul de mult atunci cand ies inafara orasului sau chiar si prin oras la drumuri mai lungi. Acul ajunge aproape de zona rosie pe indicator, mai ales cand e clima pornita sau cand se circula la drum mai lung si motorul are vreme sa se incinga. Am tras pe dreapta si am studiat borcanul, nu pare sa fiarba efectiv, am bagat op-comul si imi arata temperatura lichidului de racire intre 99 si 103 cand acul este spre rosu. Am incercat sa o chinui mai tare cand ajunge acolo, dar acolo se cam opreste nu urca mai departe. Acum cateva saptamani am schimbat termostatul din motivul asta, dar fara nici un rezultat, simptomele au ramas aceleasi. Am verificat ventilatoarele se invart intr-o veselie ambele. Tot o data la luna trebuie sa ii mai dau cam cate 0,5 - 1l de antigel ca il pierde pe undeva, dar nu am gasit balta sub masina sau furtune sparte/curse. Dupa niste discutii cu niste "mecanici" de pe aici din Timisoara mi s-a dat ca solutie pompa de apa defecta sau pe duca, dar nu as vrea sa ma apuc sa o schimb si pe aia si sa realizez ca nu avea nimic. Daca a mai patit cineva asa ceva sau imi poate da vreo idee de unde / cum sa incep verificarile, multumesc in avas. |
Aici gasesti raspunsul : | |
Salut colegu' ! Inainte sa arunci bani pe geam iti recomand sa faci o curatare a sistemului de racire si o verificare vizuala a radiatorului de racire. Am intalnit cazuri la masini 4x4 care aveau aproximativ aceleasi proleme ca ale tale si s-au rezolvat prin spalarea exterioara a radiatorului si curatare interioara. Masina fiind de teren, oamenii o baga prin diverse locuri iar fagurii de la radiator se astupa cu diverse... praf, namol, frunze, etc... si obligatoriu masina nu isi mai face racirea cum trebuie. Nu este exclus nici ca pompa de apa sa nu functioneze corect dar teoretic ar trebui sa aibe zgomot si joc. Daca s-ar rupe ceva din ea cu siguranta s-ar bloca pe undeva pe circuit si ar fierbe apa. O alta problema intalnita la Astra G este senzorul de temperatura al lichidului de racire. Cand se strica, o ia razna indicatorul din bord, desi masina functioneaza in parametri. Sfatul meu e sa iei la verificat toate furtunele prin care trece apa si ma refer strict la capete, adica la coliere. Se intampla foarte des ca, colierele sa se strice si sa permita sa supureze firicele de apa pe acolo. Asta in cazul in care apa se pierde pe circuit si nu in interiorul acestuia, adica intra in baie, camera de ardere, etc.. Verifica si lichidul din sistemul de racire. Da afara si vezi daca are impuritati ca sa iti dai seama daca necesita curatare a sistemului, daca nu poti pune lichidul la loc fara probleme. Daca vrei sa cureti sistemul iti pot spune eu cum sa faci, fara sa arunci cu banii pe geam airurea si sa bagi fel si fel de aditivi sau mai stiu eu ce prafuri pentru curatare. Succes ! | |
http://www.PowerCars.ro - Catalog piese auto... |
|
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
multumesc de raspuns. am sa o iau sistematic atunci. verificat furtune, toate cate le gasesc, spalat radiatoare pe exterior, pe interior nu stiu cum se procedeaza daca stii vreo metoda mi-ar prinde bine. nu as baga solutii de nici un fel in masina pentru ca am avut niste experiente neplacute legate de solutiile de curatat/imbunatatit/transformat masina in nija peste noapte/ si am jurat ca in ea nu mai bag nici un fel de solutie pentru nimic. intre timp o sa dau si cureaua de utilitati jos de pe ea si sa invart cu mana de fulia pompei sa vad eu cu ochii mei ce e pe acolo, daca are joc/daca se aude vreun scartzait/troscanit ... numa timp sa am sa ma apuc de toata treaba si sa se mai duca din canicula asta de pe la noi ca sunt 40+ grade in soare zi de vara pana-n seara. intre timp daca imi poti transmite metoda de curatare a sistemului de racire pe interior, raman dator. PS: antigelul a fost schimbat in primavara la Ploiesti, este ce trebuie in masina, am mai scos din el cand am schimbat termostatul, inafara de faptul ca isi schimbase culoarea, mizerie sau alte celea nu erau prin el, dar o sa am ocazia sa il reverific acum. |
sorindf2000 • Incepator • Deconectat Posturi: 5 Locatia: Bucuresti Joined: 06.08.2013 Masina: Astra H Caravan Motor: Z16XER TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Eu am spalat circuitul de racire, la masina mea, cu o solutie formata din apa demineralizata ( din supermarket)+sare de lamie...la 5 l apa am bagat 2 pliculete de sare de lamie...nu stiu exact cantitatea dar, sunt pliculete din alea din magazine...Deci, scos antigel vechi, umplut instalatia cu solutia mea, lasat sa ajunga la temperature de lucru si aerisit sistemul exact ca si pentru antigel nou, apoi dupa operatiunea asta, am golit din nou sistemul si am facut o clatire cu apa, tot asa cu aerist si apoi in final, am bagat din nou antigel diluat preparat nou. Zic eu ca am avut un oarecare success, aveam niste depuneri prin vasul de expansiune si le-a curate de zici ca este borcanul nou...in rest, ce-o fii facut prin radiator, nu stiu insa...macar nu a costat mult. Poti incerca si variant mea de curatare sau...daca nu, cred ca exista prin magazine solutii dedicate pentru curatat sistemul de racire |
Trebuie sa o luam logic. Sistemul de racire este format din radiatorul de racire care este din aluminiu. Ce lichid reachioneaza cu aluminiu ? Foarte simplu, otetul. Dar otetul care se gaseste in comert, cel alimentar. Nu recomand folosirea altui tip de otet deoarece in contact cu aluminiu, cocleste. Deci daca doresti sa cureti instalatia stiind ca este murdara, da jos ce ai in motor, baga otet alimentar fara sa il diluezi cu nimic, porneste masina si laso sa mearga pana pornesc ventilatoarele, adica pana la temperatura optima de functionare, completand cu otet pana cand este nivelul ok in vasul de expansiune. Nu iti spun sa ii faci aerisire deoarece aerisirea se face automat cand deschide termostatul. Dupa aceasta operatiune, mai repeti acelasi proces cu apa pentru a clati instalatia, apoi introduci apa distilata si antigelul conform cu cartea masinii. Mai exista si posibilitatea de a folosi detratant, dar acela daca nu este amestecat bine, ataca radiatorul si il oiate gaurii. | |
http://www.PowerCars.ro - Catalog piese auto... |
|
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
multmumesc pt raspunsuri. asa voi face si voi reveni cu detalii. pana la urma otet / sare de lamaie este tot un fel de acid slab (citric la lamai, acetic la otet), deci ambele variante sunt viabile. aerisirea se face automat asa este. partea cea mai complicata va fi desfacutul barii din din fata sa ajung la radiator sa il pot spala calumea :D, dar deh ... cu lene si comoditate nu s-a rezolvat nimic pe lumea asta. cand prind timp liber cand o sa ii dau o baitza de otet si revin cu detalii, inca o data multumiri. |
Rider • Stagiul 1 • Deconectat Posturi: 116 Locatia: Bucuresti-breaza Joined: 09.06.2013 Masina: opel astra g caravan Motor: 1,6. 16v, 74kw, 101cp, z16xe, TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Salut. Cum a spus colegul Kosmo mai sus, spala bine si radiatorul pe exterior. Eu il spal cam la 3 luni. Iese multa mizerie care impiedica racirea. |
Zmeuta 1,6, 16v, 74kw, 101 cp, z16xe benzina |
|
Pai nu astepta "pana ai timp",ca e cald acum...Daca o mai incalzesti de 2-3 ori s-ar putea sa o dai in altele mai grave.radiatorul de apa tb.demontat si curatat de frunze si mal,asta se face in fiecare an.Vei gasi cam 1/3 din el infundat.Pe dinauntru poate fi curat,daca e opac pe afara,degeaba..Cu otet iti recomand si eu.Eu am mers 2-3 zile cu el,nu 2-3 h. | |
POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245 |
|
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
stiu satana, ms de incurajare, luni mi-am rezervat jumatate de zi pentru operatiunea asta, sunt constient ce "bucurii" imi poate aduce treaba asta lasata asa ... |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
asadar, revenim ... partial. astazi am avut un pic de timp si m-am ocupat de tractorash ... am golit tot lichidul de racire din instalatie ... intr-un mod surpinzator nu era foarte murdar sau plin de rugina/alte porcarii. am dat jos radiatorul, care era plin de noroi, intarit, praf, muste moarte, pene de vrabie, alte celea ... l-am spalat frumos (pe exterior) pana am scos cam 1/2 tona de jeg din el (dintre fagurii de aluminiu) , pus la loc umplut sistemul de racire cu 5l otet alimentar, lasat sa mearga pana la 95 de grade a intrat termocupla si a pornit ventilatorul ... scos tot otetul (surpinzator de curat, din nou fara rugina, mal sau alte celea), bagat antigelul la loc dupa ce l-am filtrat prin tifon pus cat mai des, completat cu vreo jumate de litru antigel si plecat la teste. prin oras vreo 10 km cu diagnoza dupa mine temperatura lichidului 91 - 93 grade cu clima pornita, masina turata, afara 36 de grade. inafara orasului vreo 15 km, mers turat peste 3000, clima pornita, temperatura lichidului 93-97 grade, afara 36 de grade. dupa cum se comporta as spune ca problema este rezolvata si ca in mare parte era de vina jumatatea de tona de mal adunata de-a lungul vremii in radiator. o sa revin dupa un drum mai lung pe exterior, probabil dupa week-end cand am programat sa o tai la pescuit din nou sau dupa frontera fest. momentan rezultatele sunt multumitoare, in ideea in care inainte imi ajungea la 100 de grade apa si prin oras nu doar pe exterior. multumiri celor care mi-au dat solutii si sper sa ajute si pe altcineva postarea asta. |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
ok, am revenit. am facut sambata 80 km in exterior cu masina si temperatura la lichidul de racire a fost maxim 95 de grade in conditiile in care afara erau 34. se pare ca problema este rezolvata 100% |
Verificat cu op-com - ul ventilatoarele pornesc undeva pe la 99 de grade, asta citit de senzorul de temperatura. La temperatura descrisa de tine este in parametrii fiind si diesel, unde termostatul ar trebui sa deschida mai tarziu. Ma bucur ca ai rezolvat problema si cel mai important e ca nu ai aruncat banii pe geam la diversi meseriasi care isi dau cu parerea. Bafta ! | |
http://www.PowerCars.ro - Catalog piese auto... |
|
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Kosmo ... dupa ce imi spune OP-COMul, imi pornesc ventilatoarele la fix 95 de grade. Am citit pe net si se pare ca asta ar fi temperatura optima, desi unii sunt de parere ca ar trebui sa porneasca mai sus pe la 99 ca sa nu le forjezi tot timpul ... nu stiu care e temperatura optima la care ar trebui sa porneasca, ideea e ca merg pefect ambele. Am fost si la Fest cu masina pe coclauri si am ramas in 95-96 grade cu temperatura la lichidul de racire, deci problema a fost in mod sigur namolul din radiator ... in nici un caz pompa de apa cum isi dadeau cu parerea mecanicii mei de prin Timisoara |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
revenire la postare .... cam cu o luna in urma am avut niste "treburi" pe la masina si am ajuns si pe la antigel ... care datorita spalarii cu otet, postata mai sus, inca mai avea urme de otet in el si incepuse sa faca o mazga suspecta in borcan ... asa ca l-am mai scos pe tot o data, am bagat apa chioara in toata instalatia, am lasat masina sa mearga vreo 15 minute, repetat faza cu apa de 2 ori, am scos apa si am bagat antigel nou. acum nu mai miroase a otet de la borcan si antigelul a ramas curat. concluzie: dupa ce ati bagat otet in instalatie este nevoie de 2-3 spalaturi cu apa pentru a scoate tot din ea si abia dupa aia se baga antigelul final |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis | ||||||||