Autor | Subiectul: p1122 -2 senzor pozitie pedala acceleratie low voltage |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
dupa cum spune titlul ... avem P01122 (2) Senzor porzite pedala acceleratie 2, voltaj scazut. Din OP-COM pe senzorul 1 vad intre 1.5 si 3.5 V, iar pe senzorul 2 vad 0 sau maxim 1.2V. Am dat jos pedala, am desfacut kktul ala de rezistenta variabila pe carbon in care intra mufa dar nu pare nimic in neregula in interiorul ei ... Are cineva pareri sau a mai patit asa ceva? Stie cineva niste valori in ohmi pe rezistenta la pedala? cat ar trebui sa fie? Poate sa fie vreo problema din alta parte? Daca da de unde? Din ce stiu eu semnalul de la pedala se duce direct in ECU ... asa ca poate sa fie vreo problema pe acolo? Stie cineva cati volti trebuie sa imi vina pe mufa de pedala? Masina este astra g z16xep 2003 |
Aici gasesti raspunsul : | |
77BBA • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 251 Locatia: Timisoara Joined: 07.08.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH TRIMITE MESAJ PRIVAT |
s-a rezolvat, pentru cine mai are probleme treaba sta in felul urmator (astra G, cam toate modelele este aceeasi pedala) in pedala exista 2 rezistente variabile (senzor 1, senzor 2) senzor 1 este cel care da comanda catre ecu, senzor 2 este folosit de ecu pentru verificarea lui sonzor 1. in functie de voltajul care se intoarce in ecu pe pinul de comanda de la senzor 1, ecu isi calculeaza pozitia pedalei de acceleratie in grade si la randul lui comanda clapeta de acceleratie, raportul de amestec benzina/aer, injectie ... etc ... pe mufa care vine in pedala de acceleratie avem 6 fire, numerotate 1-6 de la plasticul de siguranta care inchide mufa. (cel maro de care se trage cand se scoate mufa) pentru gasirea defectului se masoara voltajul pe pin 1 si 2. (+ de la multimetru pe pin si - pe balamaua de la usa, pentru a fi sigur ca avem masa continua prima data, iar apoi +pe mufa si -tot pe mufa, pe pinii 4,5 de masa) pin 1 +5v, pentru senzor 2 pin 2 +5v pentru senzor 1 pin 3 semnal inapoi catre ecu (nu stiu daca pentru senzor 1 sau 2) pin 4, 5, masa (nu stiu care din ele pentru care senzor) pin 6 semnal inapoi catre ecu (nu stiu daca pentru senzor 1 sau 2) pe op-com la citire blocuri valori trebuie sa fie aprox 0.95V pe senzor 1 pedala acceleratie si 0.45V pe senzor 2 pedala acceleratie cu pedala NEapasata. In momentul in care se apasa pedala ambele voltaje trenbuie sa creasca uniform pana la un maxim de 3v pe 1 si 1.5v pe 2 (aproximativ) rezitentele din pedala se pot verifica tot cu multimetru setat pe rezistenta, nu stiu ce valori trebuie sa dea fiecare din senzori dar se pot afla si alea pana la urma. Eu am ajuns la concluzia ca pedala propriuzisa este ok pentru ca am inlocuit-o cu alta in shrot si eroarea nu a disparut. la mine pe pin 1, in loc de 5v constanti veneau intre 0 si 5 volti care cand voiau, iar in op-com pe voltaj senzor 2 aveam intre 0 si 2v care cand voiau si aia., solutia (romaneasca), am luat 5v din pin 2 care e responsabil de senzor 1 si i-am dat si lui pin 1 care e responabil de senzor 2 (nu ma intrebati de ce 2 e pe 1 si 1 e pe 2 ... asa s-au gandit cei de la Opel ca e logic) ... lucru care a rezolvat problema codului de eroare si a unei chelutieli suplimentare de reparat / inlocuit ecu. Mentionez ca peste tot unde am sunat / vorbit mi s-a dat din start INLOCUIRE ECU (aprox 800 - 1000 ron). Toata treaba asta am reparat-o cu un cutter, un vlotmetru si niste banda izolatoare ... adica maxim 40 ron (daca nu aveti deja un multimetru prin casa) si da stiu ca nu e corect din punct de vedere al sistemului faptul ca am dublat voltajul de pe un senzor pe altul ... tot ce se risca este sa pice si cei 5v ramasi din ecu si sa raman fara pedala de acceleratie ... moment in care pot sa caut alt fir de 5v prin bord si sa imi iau curent din ala ... important este ca circuitele de retur / comanda de pe care calculeaza si verifica ecu pozitia pedalei sunt ok ... momentan solutia completa era verificarea pinului din ecu, responsabil cu cei +5v pe pinul 1 in mufa de la pedala. In cazul in care din ecu pe pin plecau 5V, era clar o problema de cablaj/mufe pe parcurs. In cazul in care din ECU nu pleacau 5v, era clar o problema din ecu. (o procedura mai completa de diagonsticare, inclusiv pe firele care duc semnalul din pedala inapoi in ecu, se gaseste in TIS. Tot in TIS gasiti si pinii corespunzatori cu pedala de acceleratie de pe ECU - mufa K.) |
@7BBA , aveam si eu aceeasi problema, eroare 1122 , nu se infigea masina , raspundea greoi la acceleratie. In seara asta (19.09.2015 ) am incercat metoda sa fac punte intre pinul 1 si 2 ( cei din partea stanga a placutei cu senzorul ) , si am luat frumos o bucata de 0,3 cm liță cupru, si am pus-o exact sub clemele de contact ale senzorului (intre pinul 1 si 2) (cele din interior ) , fara banda izoliera sau alte nebunii, am ansamblat repede pedala am pornit motorul si surpriza martorul meu a ramas stins am scos-o putin la 'joaca' si nu l-am mai vazut. Am auzit din diverse parti ca poate sa fie :EGR , Lambda, ECU .. asta a fost prima data cand am citit pe internet simptomul cu metoda de rezolvare si explicatie. Multumesc | |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: st_al3x, ddf, ker, eldin, Crstianml, Toma | ||||||||