Posturile utilizatorului stelea

Raspuns la subiectul schema electrica modul geamuri la data 08.12.2013, ora 13:46:39
Uite aici schemele:

https://d.transfer.ro/11-transfer_ro-08dec-e19d53.pdf
https://d.transfer.ro/OPEL_FRONTERA_HAYNES_manual-transfer_ro-08dec-dc2e4d.rar
Raspuns la subiectul schema electrica modul geamuri la data 07.12.2013, ora 21:35:54
Trebuiesc refacute lipiturile de pe placa modulului ... nu iti trebuie schema, dar e bine sa o ai
Raspuns la subiectul Frontera a revenit pe strada! la data 07.12.2013, ora 21:32:43
Da, la vremea aia asa mergea ... de mai multe ori s-a intamplat la fel, pe noroi, pe zapada/gheata. Cand am facut proba aia din filmare, am pus puntea pe niste BCA, d-aia a plecat mai greu, practic roata stanga a "sapat" putin in pamant pana a tras masina dupa BCA
Raspuns la subiectul Frontera a revenit pe strada! la data 07.12.2013, ora 13:37:42
O filmare mai veche ...
http://youtu.be/079RJGVzZl4
Raspuns la subiectul AM NEVOIE DE AJUTOR la data 06.12.2013, ora 00:30:03
Asa ar parea ... desi e pe lant ..., dar nu ma mai mira nimic ...
Raspuns la subiectul AM NEVOIE DE AJUTOR la data 04.12.2013, ora 22:11:20
Colegului @Dan70 (Frontera 2,3) i s-a oprit motorul si nu mai porneste sub nicio forma. Invarte dar nu porneste, scoate doar fum alb. Nici tractat n-a pornit. Motorina vine la injectoare, electrovalva cupleaza, ....
Ceva idei?
Raspuns la subiectul Frontera a revenit pe strada! la data 04.12.2013, ora 21:48:40
Azi s-au finalizat lucrarile la masina ...

Imagine
Raspuns la subiectul Condusul ( in) Off-Road la data 26.11.2013, ora 01:03:10
As mai putea adauga:

10. nu se accelereaza cand rotile sunt in aer! La aterizare risti sa rupi ceva la transmisie

11. "smulgerea" din noroi a unei masini se face cu sufa cinetica (nu se folosec chingi, sufe metalice sau altceva fara elasticitate)

12. nu se tine cu mana fara manusa cablul metalic de la troliu si nici nu se tine de carlig cand se ruleaza. Au fost accidente foarte urate

13. Scripetele are doua roluri: a) pentru corectarea unghiului de tragere pentru infasurarea corecta a cablului pe tambur; b) pentu dublarea puterii (aici, carligul se pune tot pe masina; daca se leaga oriunde in alta parte nu se dubleaza puterea)

14. cand se troiliaza, prinderea cablului trebuie facuta astfel incat botul masinii sa fie ridicat prin tragere si nu sa fie tras spre pamant.

Sunt prea multe de scris si multe situatii pot devenii cazuri particulare
Raspuns la subiectul Condusul ( in) Off-Road la data 24.11.2013, ora 23:04:52
Cel care s-a dat peste cap (nissan patrol) a calcat ambreiajul, d-aia a pierdut-o
Raspuns la subiectul Condusul ( in) Off-Road la data 24.11.2013, ora 20:30:27
Dupa ce o pierduse ... nu prea mai avea ce sa-i faca decat frana de motor cu rotile drepte si cand ajungea la drum sa vireze la dreapta si sa accelereze
Raspuns la subiectul Condusul ( in) Off-Road la data 24.11.2013, ora 20:13:57
Citat din mesajul lui: CristiG. din 24.11.2013 20:08:57

Crede-ţi că, dacă încerca să vireze la viteza care a prins-o, ar fi reuşit, fără s-o dea pe-o parte? Oare nu era mai înţelept să încerci să inaugurezi virajul, decât s-o ţi cu botul spre un hău care nu ştii cum arată şi cât de mare e, chiar dacă o pune-ai pe-o parte?


Acolo nu s-a respectat punctul 1 si 8
Raspuns la subiectul Condusul ( in) Off-Road la data 24.11.2013, ora 20:11:20
Daca despre mine e vorba ... atunci:

1. in offroad trebuie sa cam uiti de frana si ambreiaj

2. in principiu, selectezi treapta de viteza si nu o mai schimbi (daca schimbi o faci foarte repede, fara patinaj, eliberezi ambreiajul dintr-o data chiar daca se produce soc - aici tine un pic si de sincronizare)

3. pe coborare, doar frana de motor, deloc frana de serviciu (aici e un pic discutabil pentru ca depinde daca ai sau nu LSD, ai sau nu blocanti sau capacitatea de a "ciupi" frana fara sa blochezi vreo roata)

4. pe coborare, daca situatia e nasoala, e bine sa asiguri masina cu sufe de copaci, scripeti, trolii etc.

5. Daca iti fuge spatele pe coborare, trebuie sa ii dai un "sprit", dar si aici trebuie avut grija sa nu devii racheta

6. Nu traversezi sleaurile pe diagonala in panta/rampa (functie de inclinatie si de balansul masinii se poate ajunge foarte usor la rasturnare)

7. daca se merge in coloana, se lasa distanta de minim 10 m intre masini (cateodata si mai mult functie de teren); masina din fata trebuie sa astepte masina din spate (nu trebuie sa o piarda din oglinda, decat cand se face o urcare si se asteapata sus); masinile din fata, cand opresc, trebuie sa lase loc si pentru cele din urma; cand opresti o faci in zone unde ai cat de cat aderenta ca sa poti si pleca

8. un singur om coordoneaza o masina (nu striga 10 insi la un sofer: unul zice dreapta, altul stanga, altul accelereaza, altul franeaza, altul rade si il incurajeaza etc.

9. Nu dati masina sa o conduca altcineva in teren care nu a mai condus pentru ca degeaba e foarte bun sofer pe asfalt, in teren situatia e total diferita ...

Dar toate astea sunt teorii care in teren se aplica mai mult sau mai putin. Depinde foarte mult de sofer sa nu se piarda cu firea si sa i-a decizia corecta instant. Nu poti sti cum va reactiona un sofer, chiar daca il coordonezi perfect ... cateodata chiar daca esti in dreapta nu prea mai ai timp sa salvezi situatia ...

Multi cred ca e foarte usor sa fi copilot ... nu e deloc asa ... implica multa responsabilitate, experienta plus ca trebuie sa fie o compatibilitate intre pilot si copilot
Raspuns la subiectul Frontera a revenit pe strada! la data 23.11.2013, ora 10:03:30
Citat din mesajul lui: bogdan_fronteristu' din 22.11.2013 09:07:06

P.S.1 Radu, tu ai pastrat sistemul asta mirobolant si pe "noua" masina? ca daca da, tare as vrea si eu sa vad cat de naspa se vireaza in 4x4, sa vad daca merita pusi satelitii aia sau nu.


N-am umblat la "sistem" (exact de asta nu mai aveam timp).
Vireaza functie de aderenta la fiecare roata, adica mai mult sau mai putin sau mai greu Emoticon
Raspuns la subiectul Frontera a revenit pe strada! la data 22.11.2013, ora 02:23:12
Citat din mesajul lui: CristiG. din 21.11.2013 21:12:40

Salutare şi mulţumesc ptr. precizări, cred că am înţeles ... deci,(nici nu mai ştiu de câte ori am spus cuvântul ăsta) pinionul pus, se angrenează şi cu satelitul existent şi cu pinionul planetar şi cele două fiind deja angrenate, mecanismul normal se blochează. Am zis bine, deşi pare sofisticat? Stelea şi Cip, aştept un DA!!! ( chestea cu axul la 45* şi nu la 90, mi-a deblocat "diferenţialul din cap"EmoticonEmoticon


Asa e, ai inteles foarte bine. Daca dinti nu se intrepatrundeau se comporta normal, dar ei fiind angrenati nu se mai pot misca. Unghiul nu e chiar 45 grade ... practic, am inclinat axa pana s-au intrepatruns satelitii si s-au blocat.
Raspuns la subiectul Frontera a revenit pe strada! la data 21.11.2013, ora 01:05:18
Deci, in mod normal - asa cum bine a sesizat nenea Cristi - cei doi sateliti adaugati n-ar bloca nimic acolo ... daca axa lor ar fi fost dispusa la 90 grade (geometrice nu celsius Emoticon ) fata de axa celorlanti doi, asa cum sunt in diferentialelel normale cu 4 sateliti. La mine, axa satelitilor adaugati face un unghi de 45 grade (tot geometrice Emoticon ) fata de axa celorlanti, astfel incat dintii pinioanelor sateliti de intrepatrund si deci se blocheaza (pentru ca ei lucreaza pe acelasi pinion planetar si nu mai pot sa se invarte in acelasi sens). Fiind 4, numarul de dinti este dublu, deci efortul la jumate pe dinti (desi cum merg eu, efortul e mult mai mare Emoticon ).
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis