Autor |
Subiectul: tutorial scaune incalzite astra g si vectra b |
|
Raspuns #1 - 04.06.2013 (19:21:55) - Ultima modificare: 17:34:36 2013.12.09
Incerc sa explic prin cateva cuvinte si poze cum am montat la mine incalzire in scaune aftermarket Am folosit rezistete de renault 2 relee cu 4 picioruse de dacie dar merg si de opel de proiectoare la 30A-40A 2 sigurante de 5A si sloturile aferente pt ele Bride plastic -cat mai multe Cablu pt alimentare mai gros de 4 rosu papuci furca 2 buc cablu masa gros de 3.5-4mm maron Butoane on/off sau butoane originale fire subtiri de 0.5 sau o75 mm pt alimentarea butoanelor si ledului Pasul 1 - deconectarea bateriei- - obligatoriu inainte de a desface scaunele trebuie deconectata bateria si lasata cel putin 30 min pt a se descarca condensatorul de la airbag pasul 2 demontarea scaunului aici trebuie folosit un cap torx foarte bun si cheie cu criket sanatoasa pentru ca pe fiecare surub al scaunului este pasta de lipire pe el si se desface foarte greu . Dupa ce a ti desfacut scaunul din surubul din spate se desface si surubul din lateral de la centura care este prins de scaun , apoi cu o surubelnita subtirica se desface siguranta la mufa de sub scaun si se scoate mufa afara pt a elibara scaunul
pasul 3 - demontarea tapiteriei si lipirea rezistentelor de renault si punerea la loc a tapiteriei
dupa desfacrerea scaunului se desface tapiteria primul lucru se desface pizla de sustinere de sub scaun- se trage cu o surubelnita catre fata sa iasa din suportul ei apoi din spate se inlatura singura ca nu mai opune rezistenta
Apoi se desface tapiteria de pe marginea scaunului - este bagata ca pe un cheder si dupa desfacrere o sa se vada inelele de prindere a tapiteriei . Aici am folosit un patent cu varf pt a inlatura acele inele/sarma si sa desfac tapiteria.La fel si la spatar
Dupa ce a ti desfacut acele inele de la sezut si spatar cat sa puteti baga rezistentele , se introduc rezistentele de renault . Rezistentele au pe marinea lor un scotch galben. Acela se inlarura si se lipeste resistenta bine pe scaune . Dupa lipirea rezistentelor pe sezut si spatar se incepe la repunerea tapiteriei si folosirea acelor bride din plastic in locul inelelor din sarma originale
In unele cazuri se trec cu bridele de plastic prin burete si se prind sub scaun( asta la scaune recaro) deci se trece si prin husa dar fara sa afecteze rezistentele/nichelina. Firele de la sezut si spatar scotetile pe o parte a scaunului pe unde va vine cel mai bine ca sa ajungeti sub scaun cu firele de alimentare. Dupa ce a ti pus resistentele si a ti bagat fiecare brida incepe ti sa stringeti din fata catre spatele scaunului iar la spatar de sus in jos in asa fel incat tapiteria sa fie intinsa binisoar dar sa aiba si un pic de joc . NU stringeti pina la refuz bridele lasati un pic de joc al; tapiteriei Dupa ce ati intins tapiteria bine la locul ei se baga marginea scaunului in santul /locasul de cheder , apoi se pune acea plasa /pazla de sustinere . Acum firele de alimentare sunt sub scaun . Aici trebuie sa avem plus, masa si fir buoane. Pe firul de alimentare de sub scaun de la rezistente legat un soclu de siguranta unde punem o siguranmta de 5A. C am asta este partea de montare a rezistentelor in scaune
Acum partea electrica Daca si aici vb de astra g , daca sub scrumiera sunt 2 mufe atunci legaturile sunt relativ simple pt ca acolo legam butoanele ON/OFF sau cele originale Daca nu exista acele 2 socluri de butoane atunci se recomanda ori luati alimentare de la bricheta ori cel mai sigur luati alimentare din mufa X1 pinul 80 culoare neagra este alimentare pe contact este liber si de acolo veniti cu alimentarea pe sub bord pina la mijlocul consolei apoi plecati pe sub consola dintre scaune cu firele de alimentare ( cel gros-rosu) . Masa se poate lua de la un surub de la calc de sub scrumiera si se imparte catre fiecare scaun . La fel si alimentarea pleaca din fata catre fiecare scaun . La iesire din consola catre fiecare scaun in parte treceti firele printr-un tub flexibil pe sub sina scaunelor -exista posibilitatea asta. Schema de conectare a rezistentelor este aceasta
Montarea scaunului se face in ordinea inversa
Orice completare este bine venita din partea colegilor Atentie - la scaunele recaro ca sa poata sa se aseze bine rezistentele trebuiesc inversate adica sezutul cu spatarul pt ca scaunele recaro au prelungirea acea pe sezut . Acest lucru NU impiedica cu nimic functionaliatea rezistentelor. Eu le folosesc de 1 an si fc foarte bine
VECTRA B, sunt aceasi pasi la scaune . legaturile pt alimentarea rezistentelor sunt astfel daca sunt acele 2 mufe destinate incalzirii in scaune atunci legaturile sunt dupa cum urmeaza fir negru de la rezistenta scaun sofer se leaga la pinul 14 din mufa X1, fir negru de la rezistenta scaun pasager se leaga in pinul 13 din mufa X1, fir galben de la rezistente se leaga la masa
La vectra b , butoanele sunt cu on/off , iar la unele modele mufa butoanelor deja exista sub scrumiera , daca exista acolo , mai tb doar butoanele propriu zise , bagata siguranta pt butoane si gata sunt alimentate cu tensiune, deci mai tb facuti doar pasii enumerati mai sus . Pus rezistentele pe scaune si tras fire catre pinul 13 si 14 din mufa X1 si leg la masa (masa se poate lua de la un surub de la frana de mana.)
|
|
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Conectat
Locatia: Romania
|
Raspuns #2 - 04.06.2013 (19:21:55) - Ultima modificare: 17:34:36 2013.12.09
Aici gasesti raspunsul :
|
|
|
Raspuns #3 - 05.06.2013 (15:57:23)
Fa ceva te rog cu pozele alea ca nu se mai deschid...in rest stima! |
|
|
Raspuns #4 - 05.06.2013 (19:18:21) - Ultima modificare: 18:35:50 2013.06.08
Se va lucra din nou la tutorial pt a face posibil si vizionarea pozelor. |
|
|
Raspuns #5 - 03.11.2013 (07:20:51)
Si, totusi, pozele?!? |
|
|
Raspuns #6 - 03.11.2013 (13:34:25) - Ultima modificare: 15:16:35 2013.11.03
Pozele din tutorial sau sters odata cu trecerea forumului la noua infatisare . Nu am mai putut sa le recuperez , iar alte poze nu mai sunt . Daca se va ivi vreun montaj cu cea mai mare placere le voi posta aici , pina atunci daca altcineva este dispus sa le incarce aici sau poate chiar sa faca alt tutorial este bine venit . |
|
|
Raspuns #7 - 03.11.2013 (16:55:27)
salutari,si eu am pus incalzire in scaune dar am folosit instalatia originala de sub scaune si a fost plug and play.mufele le aveam pana la scrumiera si x1.de aici am bagat doar pinii in locurile corespunzatoare si ca si scaune am folosit recaro cu incalzire originala in ele si merg perfect! |
simplu ca buna ziua |
|
Raspuns #8 - 09.12.2013 (16:00:57)
Buna ziua!Gabi te deranjez si eu cu o intrebare :am cele doua mufe pentru incalzire in scaune ,dispuse sub scrumiera ,trebuie sa ma leg cu firul de plus de la mufa X1 de la pinul 80 pentru a ajunge la scaune ?Nu am butoane originale ,o sa incerc sa merg pe butoane on-of . |
|
|
Raspuns #9 - 09.12.2013 (17:24:50) - Ultima modificare: 17:33:02 2013.12.09
Citat din mesajul lui: bobeleac din 09.12.2013 16:00:57
Buna ziua!Gabi te deranjez si eu cu o intrebare :am cele doua mufe pentru incalzire in scaune ,dispuse sub scrumiera ,trebuie sa ma leg cu firul de plus de la mufa X1 de la pinul 80 pentru a ajunge la scaune ?Nu am butoane originale ,o sa incerc sa merg pe butoane on-of . Daca ai acele mufe la scrumiera pentru butoane atunci si si slot in tabloul de sigurante Deci...din pinul 80 pleci cu un fir mai gros catre scrumiera si de acolo te imparti pt st si dr cu relee iar din relee mergi mai departe catre scaune .Iti pun aici si schema electrica daca mergi pe varianta cu relee. O sa incerc sa fac un tutorial cand voi mai face un montaj , toate datele sau pierdut odata cu noua grafica a forumului . Poti folosi lejer butoane on-off , gasesti pe conex.ro la 7 lei bucata cu 4 pini si pentru iluminat.
***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK***
|
|
|
Raspuns #10 - 10.12.2013 (17:40:51)
Multumesc ! |
|
|
Raspuns #11 - 25.01.2014 (17:01:41)
Salut!Am gasit citeva poze facute de colegul Gabi referitoare la montare incalzirea in scaune,sper sa se vada bine.
|
|
|
Raspuns #12 - 25.01.2014 (17:15:22) - Ultima modificare: 17:27:28 2014.01.25
As mai adauga ,pentru cei care nu cunosc,mufa X1,cea din care trebuie tras un fir de plus cu un pin tata,aceasta se afla pe partea soferului,jos in partea stinga,este de culoare verde ,prinsa in doua piulite de plastic(trebuie dat capacul din fata al pragului exact unde vine minerul pentru deblocat capota).Pentru a introduce pinul nr 80 de plus dupa contact trebuie ca aceasta mufa sa fie decuplata din cea mama,apoi declipsata,are cite 3 lamele pe fiecare parte care trebuie blocate,spre in sus .Este necesar pentru ca nu putem introduce sau scoate nici un pin din aceasta,din cauza unei sigurante galbene care trebuie trasa in lateral si apoi introdus pinul .Oricum pini pentru mufa X1 ,se gasesc bineinteles doar la dezmembrari,asa ca puteti sa vedeti efectiv pe o masina dezmembrata .Cablurile pentru alimentare pot fi de 2,5 mm fir de cupru litat,tinind cont ca firul de pe rezistente are 1mm in sectiune. |
|
|
Raspuns #13 - 25.01.2014 (17:42:39)
Dimensionarea sectiunii cablului se poate face cu formula W:V=A, unde W =puterea rezistentelor de renault 45 w; V=tensiune utilizata;A=amperi ;deci avem 45 W:12V=3,75 amperi ,pentru instalatii se considera 6A la 1,5mm patrati,adica 4A la mm patrat. 3,75/4=0,93--1 mm patrat,cam atat are in sectiunea instalatia electrica .Rezulta ca putem pune linistit un fir de cupru de 2,5 mm patrati.Sper ca nu v-am zapacit . |
|
alx78• Incepator • Deconectat |
Raspuns #14 - 26.01.2014 (11:44:36)
Citat din mesajul lui: bobeleac din 25.01.2014 17:42:39
Dimensionarea sectiunii cablului se poate face cu formula W:V=A, unde W =puterea rezistentelor de renault 45 w; V=tensiune utilizata;A=amperi ;deci avem 45 W:12V=3,75 amperi ,pentru instalatii se considera 6A la 1,5mm patrati,adica 4A la mm patrat. 3,75/4=0,93--1 mm patrat,cam atat are in sectiunea instalatia electrica .Rezulta ca putem pune linistit un fir de cupru de 2,5 mm patrati.Sper ca nu v-am zapacit . eu zic asa: cine se pricepe sa monteze, cine nu... sa ceara ajutor ca sa nu faca vreo prostie si sa ia foc. |
FAN OPEL |
|
Raspuns #15 - 28.01.2014 (21:16:49)
Citat din mesajul lui: bobeleac din 25.01.2014 17:42:39
Dimensionarea sectiunii cablului se poate face cu formula W:V=A, unde W =puterea rezistentelor de renault 45 w; V=tensiune utilizata;A=amperi ;deci avem 45 W:12V=3,75 amperi ,pentru instalatii se considera 6A la 1,5mm patrati,adica 4A la mm patrat. 3,75/4=0,93--1 mm patrat,cam atat are in sectiunea instalatia electrica .Rezulta ca putem pune linistit un fir de cupru de 2,5 mm patrati.Sper ca nu v-am zapacit . Firele originale,de fabrica,puse la incalzirea originala de Renault,au 0.75.Cele originale,de Opel,au tot atat.Deci ce dracu` sa facem cu 2.5 mm in continuarea celor de 0.75? |
POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245 |
|
Raspuns #16 - 29.01.2014 (19:34:11) - Ultima modificare: 19:51:24 2014.01.29
Cred ca cele de renault au 1mm patrat in sectiune, daca instalatia are mai putin exista posibilitatea sa se incalzeasca firele de cupru si sa iasa putin fum din ele sau mai grav..Eu am pus de 2,5 ,intr-adevar sunt supraevaluate.Daca masori de pe o instalatie originala ,opel ,o sa constati ca sectiunea firului de cupru e mai mare de 1,5 mm patrati,eu am gasit in comert fir multifilar de cupru de 1 mm si de 2,5 asa ca am ales de 2,5 .
|
|
Fan Opel
• ADS •
• GOLD MEMBER •
Conectat
Locatia: Romania
|
Raspuns #17 - 29.01.2014 (19:34:11) - Ultima modificare: 19:51:24 2014.01.29
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor !
|
|