Autor | Subiectul: Incalzitor electric ceramic - Frontera B |
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Slutari tuturor, Deschid un topic nou, pentru ca nu am gasit nimic cu privire la acest subiect. Astazi am schimbat (iar) radiatorul de caldura din bord, cu unul cumparat second, pe care l-am luat cu tot cu carcasa in care intra. La montaj am observat ca in carcasa nou cumparata exista si un mic radiator electric (in pozele de mai jos se pot vedea mufele care ies din el ... nu am fost inspirat sa-i fac o poza si desfacut), radiator care in carcasa veche nu exista. Totodata am observat ca pe masina mea nu exista instalatia electrica pentru el. Pe masina donatoare, din ce am discutat cu cei de acolo, exista o siguranta in plus in cutia mare din compartimentul motor - respectiv in coltul din dreapta jos cum te uiti din fata masinii (la mine e loc gol acolo) - precum si o a doua cutiuta cu 3 relee langa unitatea ABS care are 3 elice de ventilator pe ea (eu am doar o cutie de relee cu elice pe ea). Daca stie cineva care este principiul de functionare si cum as putea pune in functiune respectivul radiator (fara sa dau foc masinii) il rog sa-mi dea niste idei. Mai sus 2 poze cu mufele radiatorului (ma rog, doar mufa cea mare este legata de radiator, cealalta este un intrerupator care este actionat mecanic cand de invarte butonul de caldura maxim spre dreapta ... practic bratul alb din poza actioneaza o lamela pe intrerupator ...). |
Aici gasesti raspunsul : | |
cip077 • Moderator Senior • Deconectat Posturi: 820 Locatia: Aricestii Rahtivani Joined: 05.08.2013 Masina: Frontera B Motor: 2,2 DTI, 88kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Da Flaviu, am mai intalnit asa ceva, dar pe alte Opel-uri! Am avut pe H-ul alb, 41WTX. Este un incalzitor electric suplimentar. Cand pornesti masina si dai pe max la degivrare se actioneaza si acesta, incalzind habitaclul mult mai repede. Efectiv, un resou prin care trece aerul, independent de temperatura apei, care nu mai conteaza aici! Nu stiam ca a fost ca optiune si pe Frontera, dar cu asta ai facut afacere buna!! Tu il poti lega in multe locuri, ca idee, la iesirea din releul degivrare luneta, sau degivrare oglinzi, sau pe un releu independent, cu buton independent. Idei sunt! Succes. |
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Salut Ciprian Tocmai citeam despre el pe net ... se pare ca incalzitoarele astea ceramice nu au nevoie de termostat, pentru ca pe masura ce se incalzesc creste rezistenta lor electrica ... practic se opresc cand ajung la o anumita temperatura si pornesc iar cand se racesc ... din asta inteleg ca ar trebui sa fie destul de simplu de facut o instalatie pentru ele (practic un releu, o siguranta si un itrerupator ... dupa cum spuneai si tu). In plus poate ar fi mai bine sa pun un intrerupator separat (sa nu il folosesc pe cel original, care se activeaza cand se da caldura pe maxim) ... asa pot sa-l pornesc si opresc atunci cand vreau eu ... Din ce vad eu ... pe Frontera sistemul nu prea are legatura cu degivrarea oglinzilor si lunetei (care la mine oricum nu functioneaza ... nu intru in detalii ... e un scurt undeva ... se pornesc diverse sisteme pe masina si termina bateria ... asa ca stau cu siguranta scoasa) ... dar am inteles ideea |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Microcontactul e conditie pe repartitorul de aer. Daca e pe rece, nu porneste rezistenta ceramica (nu e racita ca nu trece aer prin ea). La fel, conditie pe aeroterma (nu porneste daca nu e pornit ventilatorul) Nu are termostat pentru ca are "timer", deci se opreste automat dupa un timp ... |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Citat din mesajul lui: stelea din 21.01.2016 23:51:02 La fel, conditie pe aeroterma (nu porneste daca nu e pornit ventilatorul) E o idee buna ... conditionearea pe ventilator (nu doar pe repartitorul de aer) ... asa o sa-l leg ... din ce a vazut cel care dezmembreaza Frontera de pe care am luat aeroterma (pentru ca am vb cu el despre cum sunt facute legaturile electrice), nu a observat nici o legatura cu ventilatorul ... Citat din mesajul lui: stelea din 21.01.2016 23:51:02 Nu are termostat pentru ca are "timer", deci se opreste automat dupa un timp ... Ce intelegi prin "timer"? ... din ce stiu eu ... pana acum ... incalzitorul se opreste pentru ca materialul ceramic din ce e facut (practic rezistenta care se incalzeste) la o anumita temperatura isi pierde capacitatea de conductor electric ... abia dupa ce se raceste conductivitatea revine si se incalzeste iar ... practic se opreste si se porneste in mod constant, atata vreme cat butonul de caldura e pe maxim Oricum eu vreau sa renunt la micro intrerupatorul de pe aeroterma si sa pun un buton cu led pe bord (practic renunt la conditionarea de pe repartitorul de aer cald si rece) ... desi as putea sa- pastrez si pe acela chiar daca pun buton pe bord ... |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Pai, se pare ca functiona la fel ca incalzirea de la oglinzi, un timp prestabilit de 15 - 20 minute ... il pornesti si se opreste dupa un timp. Daca mai vrei, ii mai dai un impuls, insa asta complica schema. Iar conditionarea pe repartitorul de aer cald-rece e si mai logica, pentru ca de ce sa pornesti electricul, atata timp cat tu bagi aer rece pe langa calorifer. Se presupune ca ai nevoie de un plus de caldura fata de ce iti ofera caloriferul si asta se obtine cu repartitorul la maxim. Practic, ce obti suplimentar cu resoul, se raceste prin devierea fluxului de aer pe langa calorifer. |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Corect, e logic sa mearga doar cand trece aer peste el (anume repartitorul cald-rece pus pe cald maxim) ... dar asta merge si cu buton pe bord fara sa folosesc microintrerupatorul de pe aeroterma (adica il pornesc doar cand caldura e pe maxim ... si caloriferul pe apa e rece ... practic se foloseste dimineata pentru scurt timp la "dezghetarea" masinii) ... Eu nu inteleg ce e cu timerul ... e "built-in" in caloriferul ceramic sau e o piesa separata prinsa undeva in schema electrica originala a masinii |
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Practic, daca timerul e "built in" si se foloseste si microintrerupatorul de pe aeroterma ... schema electrica ar trebui sa arate cam asa: Daca am schitat tampenii va rog sa-mi spuneti acum ... nu dupa ce dau foc masinii |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Schema e corecta. Timerul nu stiu daca e incorporat sau separat (daca e separat, practic e dupa intrerupator). Cu siguranta aia de 50 A nu stiu ce sa spun ... cred ca e prea mare (cablurile alea nu par a fi pentru curenti de 50 A, dar din poze s-ar putea sa ma insel). Trebuie masurat curentul efectiv pe care il absoarbe incalzitorul ceramic si pune o siguranta mai mare cu un ordin de marime. |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Siguranta de 50A e pusa in schema originala de fabrica (e pozitionata in cutia mare cu sigurante din compartimentul motor in coltul care la majoritatea Fronterelor e gol ... am scris in primul post) ... firul de + de pe calorifer este foarte gros Am postat de 2 ori pentru ca a expirat termenul de modificare ... pana am desenat schema |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
E O.K. atunci. |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Stie cineva ce putere au alternatoarele montate pe Frontera B 2.2 DTI? As mai auga inca 2 conditionari la pornire (mai dificil de implementat): 1. Temperatura exterioara (sa zicem 5-10 grade Celsius) 2. Temperatura antigelului (sa zicem 60-70 grade Celsius) |
stelea • Stagiul 3 • Deconectat Posturi: 348 Locatia: Targoviste Joined: 08.08.2013 Masina: Frontera A Motor: X22XE TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Citat din mesajul lui: flavicx din 23.01.2016 22:12:51 Stie cineva ce putere au alternatoarele montate pe Frontera B 2.2 DTI? As mai auga inca 2 conditionari la pornire (mai dificil de implementat): 1. Temperatura exterioara (sa zicem 5-10 grade Celsius) 2. Temperatura antigelului (sa zicem 60-70 grade Celsius) 100A Eu zic sa nu te mai complici suplimentar cu cele doua conditii ... stii tu, lantul slabiciunilor ... |
0723.397.957; 0741.05.75.25 |
|
Eu I-as pune un releu de oglinzi incalzite de A( merge 15 min),un buton fara retinere,fir de + direct din baterie,masa luata de prin zona,de pe vreun surub,ceva.Daca merge 15 min e de ajuns,pana atunci se incalzeste motorul. Alta varianta ar fi sa te folosesti de butonul de la tine,de oglinzi incalzite de F.B.( cu retinere),care sa actioneze un releu simplu pus de tine,cu alimentare direct din baterie.Totul e sa nu-l uiti pornit,ca pe oglinzi,ca eu asa pateam. | |
POLUEZ TARE SI APASAT....YMS-stoica.mdragos-0722.246.245 |
|
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Releu care sa tina circuitul inchis doar 15 min nu e o idee rea deloc (desi am releul original ... o sa-l testez poate si el are limita de timp) ... cel putin unul din firele de + (fie cel de la calorifer fie cel de la intrerupatoare) vreau neaparat sa-l leg dupa contact sa nu ma trezesc, cand mi-e lumea mai draga, fara baterie Ma ingrijoreaza putin alternatorul, care, din ce spune stelea mai sus, da doar 100 A ... si am ceva consumatori suplimentari fata de fabrica (inclusiv Webasto Thermotop C) ... iar drumurile ce le fac zilnic sunt destul de scurte ... sa nu mai zic de faptul ca in fiecare dimineata chinui bateria cu pornitul (o mica problema cu dezamorsatul pompei ... de care nu am avut timp sa ma ocup) |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis | ||||||||