Autor | Subiectul: Sirocou Ebersparcher HYDRONIC D3WZ,D4WZ , D5WZ pe opel |
De ceva timp sunt foarte interesat de acest sistem de preincalzire auxiliar pt astra g-ul meu y20dti. Cu toate ca am un sistem auxiliar de incalzire , cel cu 4 bujii care este comandat de un modul electronic care dupa pornirea motorului la 30s si dupa ce tensiunea in baterie urca la 13.2 V incepe sa porneasca si de care sunt multumit pt ca incalzeste sistemul de antigel cu mult mai repede . Exemplu ( si aici ma refer la dieselul de 2000 ) la -16 gr mi a ajuns la temperatura de 60gr( atunci decuplaza sistemul auxiliar) in 15 min , daca masina este stationata , in 10 min daca masina este inmers dar in oras , si in 7-8 min daca masina este in mers in afara orasului , ceea ce inainte nu imi urca apa asa de repede , dar vreau webasto sau D3WZ, D5WZ pt ca acest sistem sa il pot porni independent(fara a porni motorul). Cu sistemul de bujii nu se poate porni independent si de aceea doresc webasto. Webasto - se stie ca in componenta lui are pompa de recirculare a antigelului care permite printrun ceas programator si/sau telecomanda sa porneasca sistemul .Aici lucrurile sunt destul de clare . La Ebersparcher D3WZ, D4WZ, D5WZ - aceste sisteme care sau montat pe Opel , WV, ford de fabrica sunt modele inferioare sistemului webasto si in componenta lor au Sistemul propriu-zis pompa de dozaj(pompa de motorina) toba sau teava de evacuare senzor de temperatura Ca sirocoul să pornească fara contact trebuie alimentaţi pinii 6 şi 7 din sirocou. Ca sirocoul sa funcţioneze făra contact este nevoie de o pompa de apă auxiliară care să facă circuitul apei.Pompa de apă trebuie pornită neapărat împreună cu sirocoul,deci când se dă comandă la pinii 6 şi 7 altminteri sirocoul merge câteva minute după care intră în overheating. Pentru a face ca acest sistem sa porneasca SI INDEPENDENT atunci obligatoriu ai va trebui o pompa de recirculare a antigelului care de fabrica nu exista cu 2 fire care si aceasta se alimenteaza la 12v . pompa de recirculare merge doar de pe vito si sprinter. nu luati pompe de recirculare de bmw ca nu merg alimentate la acest sistem. Aceste sisteme Ebersparcher D3WZ, D4WZ, D5WZ v ati dat seama ca ele pornesc NUMAI dupa pornirea motorului (pt ca nu au aceasta pompa de recirculare) . Pompa de apa a masinii are rol si pentru acest sistem si de aici motivul pornirii odata cu masina . Sistemele D3WS, D5WS au incastrate in ele si pompa de recirculare (fiind de generatie mai noua) Sistemul este conceput ca sa incalzeasca antigelul pina la temperatura de 74 gr dupa care decupleaza .daca nu are senzor de temperatura va merge incontinuu ca nu stie de unde sa isi ia temperatura. Datorita faptului ca sunt interesat de asa ceva , m am documentat al naibi de bine la aceste sisteme si doresc sa va impartasesc din impresiile care mi au facut aceste sisteme. Am testat cred ca 10 sisteme Ebersparcher D3WZ (model 98) si nici unul nu a mers - cu aceste sisteme sunt o mare problema datorita faptului ca in proportie de 80% din ele pica ECU care nu se poate remedia- si de aici nu se recomada sub nici o forma . Aceste sisteme le am gasit cu 300-350 lei tot kitul. NU DATI MAI MULT PE UN EBERSPARCHER ca NU merita si OBLIGATORIU CU PROBA. daca totusi doriti un asemenea sitem , inainte de al monta obligatoriu curatati-l -bujia , sita metalica ,camera de ardere si ventilatorul uns.Sunt obligatorii daca vreti sa va mearga fara a da erori . Eu unul inca imi doresc montarea unui webasto pt ca la eberspacher m am lasat pagubas dar pot oferii destul de multe informatii despre sistemul original montat pe opel. O sa pun si cateva poze cu acest sistem. Eu vroiam sa iau pt ca este mai ieftin dar se pare ca are foarte multe probleme , asa ca recomand webasto . poze cu sistemul Eberspacher D3WZ, D5WZ sistemul propriu zis ---atasat de el suport prindere pe masina , pompa de dojaz(motorina ) , mufa de alimentare(8pini), furtune. senzorul de temperatura dedicat D3WZ, D5WZ acest senzor se gaseste in grila de la stergatoare la vectra b si are 2 fire 12 v pe amindoua firul negru-alb , se leaga la firul negru-alb de la sistemul propriu zis firul negru este 12V dupa contact Acest senzor stie ca sistemul trebuie sa pornesca sub temperatura de 5gr si sa se opreasca peste temperatura de 5gr. Daca pe timp de vara veti face o proba la acest sistem sa stici ca nu il ve ti putea porni pt ca temperatura este peste 5gg . Puteti totusi sa il porniti doar daca se anuleasa senzorul Sistemul propiu zis D3WZ si D4Z, D5WZ , se poate curata si desface , desfacand cele 4 suruburi din spatele lui . Odata desfacute se ajunge la placa electronica si aici se vede s alimentarea bujiei. Grija mare ca suruburile se desfac relativ greu Geblase-Suflantă Glühkerze--bujie incandescentă Flammwachter--flacără monitorizate Deckle—carcasa protectie Steuergerat—unitate de control bujia- atentie la desfacrerea ei pt ca se poate crapa . Odata ce a ti scos bujia in interiorul unde intra bujia este o sita . Cu o andrea cu carlig in capat scoateti usor sita si se spala in benzina fara a o deteriora. bujia Nota-daca camera de ardere si bujia nu sunt curatate atunci la pornire va scoate un abur/fum de zici ca a luat foc masina . Poate a ti mai vazut asemenea cazuri. cum se scoate sita si sita propriu zisa curatarea camerei de ardere- se poate curata cu benzina foarte bine. teava sau toba de evacuare . Teava o gasim in general la vectra b , omega si este ceva mai galagioasa pt ca lipseste tobita . toba o gasim in general la vectra C la sistemul D5WZ, D5WS. Dar in locul tevii daca nu o gasiti nu e nici o suparare pt ca se poate monta foarte usor si mult mai ieftin racord flexibil din inox care este folosit la centrale termice de apartament.si face legat intre distrib de gaz si centrala ( este pe dimenziunea exacta )Teava daca montati pe astra g nu va ajuta cu nimic MUFA DE ALIMENTARE CU 8 PINI- etse foarte importanta atunci cand cumparati sa luati si mufa de alimentare care intra in sistem si il alimenteaza. In mod normal aceasta mufa ramine pe masina cu restul cablajelor. NOTA. Sistemul D3WZ sa monta lavectra b diesel de 2000 pina in anul 2000 deci pe X20DTL. Dupa anul 2000 nu sa mai montat si se gaseste deasupra in compartiimentul motor la vasul de servo in stg turbineiu cum te uiti la motor. La Vectra C sa montat linga cutia filtrului de polen . Mufa nu este plina cu toti pinii, ea are 8 sloturi de pini dar nu toti ocupati. din mufa pleaca urmatoarele fire pinul 1 --firul rosu gros de 2 - este alimentarea generala -- se leaga la plus baterie 12v si se ataseaza de fir o siguranta de 25A pinul 2 -fir maron gros de 2 se leaga la masa baterie pin 3 -nu se conecteaza pin4 se leaga la mid(ecran bord computer ) -nu este obligatoriu de legat pinul 5 -se leaga in mufa de diagnoza la pinul 7 al mufei de diagnoza pt verificarea eventualeor erori pinul 6 negru-alb -- se leaga la firul negru alb de la senzorul de temperatura pinul 7 albastru alb este plus 12v dupa contact pinul 8 neconectat NU uitati de firul negru de la senzorul de temperatura care se leaga la +12V dupa contact NOTA-LA D5WZ mufa este cu 10 fire si firea un pic adica la pinul3 si 4 aici se leaga firele de la pompa de dozaj Pompa de dozaj este alimentata cu o mufa cu 2 fire care intra in sistem .Oricum nu puteti lua sistemul fara pompa dozing ca nu se poate alimenta. Pt a putea face o scurta proba , va trebui sa legati firul maron la minusul bateriei, iar firul rosu gros impreuna cu firul albastru-alb le legati la borna plus a bateriei. Nu este necesar sa legati si senzorul pt ca el va porni si fara . Daca totusi nu vrea atunci si firul negru de la senzor il puteti atasa linga firul rosu si firul albastru-alb si apoi sa le puneti la plus dar nu inainte de a lega firul negru-alb de la senzor cu firul negru alb de la mufa de alimentare. Deci practic pe minus avem firul maron , iar pe plus baterie avem firul rosu, firul negru senzor, firul albastru-alb mufa alimentare(pin 7) . Imediat in 2-3 sec ar trebui sa se auda cum porneste pompa de dozaj si apoi in circa 15 sec sa porneasca sistemul . Sper ca va ajuta colegii care sunt interesati de asa ceva cum sa monteze sa probeze si sa curete un astfel de sistem . | |
Aici gasesti raspunsul : | |
flavicx • Stagiul 2 • Deconectat Posturi: 232 Locatia: Alba Iulia Joined: 13.10.2013 Masina: Frontera B Motor: Y22DTH 85kw TRIMITE MESAJ PRIVAT |
Scuze ca intru peste tutorialul tau ... dar uite ce am gasit eu: ***TREBUIE SA VA AUTENTIFICATI PENTRU A ACCESA ACEST LINK*** Poate ajuta pe cineva ... manuale de montare Webasto pe diferite modele Opel (sunt in germana, dar pozele vorbesc ... si mai exista google translate ...) |
salut gabi pentru proba pe banc e obligatoriu sa leg instalatia si la apa? pe pinul 7 albastru+alb care duce la alternator trebuie +12V? ca parca pe acel fir iese -12V si duce la martorul din bord(aici nu stiu) mufa mea mai are si un fir verde care nu stiu ce face, ai idee? multumesc | |
Citat din mesajul lui: emilmarin din 19.12.2014 22:48:36 salut gabi pentru proba pe banc e obligatoriu sa leg instalatia si la apa? pe pinul 7 albastru+alb care duce la alternator trebuie +12V? ca parca pe acel fir iese -12V si duce la martorul din bord(aici nu stiu) mufa mea mai are si un fir verde care nu stiu ce face, ai idee? multumesc E obligatoriu sa legi instalatioa si la apa , pt ca poate da eroare sau poti arde pompa daca merge in gol. pinul 7 care se leaga la alternator este plus 12v, si nu minus. Sa inteleg ca instalatia sau sirocoul este un d5ws? la acest model firul verde pleaca catre pompa de apa, alimentarea pompei. Pune poze cu instalatia electrica si cu sirocoul in sine. Am atasat o imagine cu mufa pentru pompa de apa si firul respectiv cel verde! | |
multumesc pt raspuns maine fac poze la aparat si la mufa cu fire apropo de sita, am desfacut 3 aparate si niciunul nu avea sita, este si optiunea asta? daca nu, de ce aceste 3 nu au sita? multumesc | |
Citat din mesajul lui: emilmarin din 22.12.2014 20:31:56 multumesc pt raspuns maine fac poze la aparat si la mufa cu fire apropo de sita, am desfacut 3 aparate si niciunul nu avea sita, este si optiunea asta? daca nu, de ce aceste 3 nu au sita? multumesc sita este obligatori ca sa mearga sistemul altfel se inunda cu combustibil si nu porneste , dar esti sigur ca te ai uitat atent sa cauti sita, vezi pozele de mai sus , locatia sitei | |
Va salut!Am urmarit cu atentie discutia despre acest tip de incalzire auxiliara.Detin un Vectra B,fabricat in 1999 care are montat acest tip de Eberspacher.Am masina de un an si jumatate si in acest timp mi-a pornit de 4,5 ori,de doua ori functionand aproximativ 2 minute,apoi maxim 30 de secunde.Din cate am inteles,acest incalzitor auxiliar nu poate fi programat sa porneasca independent intrucat nu are in componenta si o pompa de apa.Se poate monta o pompa de apa astfel incat sa il pot folosi cu un timer programabil ? | |
Da , se poate monta pompa de apa dar pornirea ei o faceti dintr-un buton sau telecomanda. Se porneste mai intai pompa de apa si apoi sirocoul. Ca sa porneasca sirocoul independent la fel va trebui sa l legati la un modul de telecomanda sau buton . Cautati module de telecomanda cu 2 canale si rezolvati problema. Daca v a pornit aproximativ 2 min sau 30 sec inseamna ca are erori ceva nu i convine , de obicei se c am duce placa electronica la ele , dar totusi pe un tester se vede exact. Verificati bujia - vedeti ca are 8 v daca o alimentati la 12 v o ardeti. | |
Multumesc frumos pentru raspuns.Am o interfata OpCom insa nu reusesc sa accesez Parking Heater.Care e durata lui de functionare ? | |
Durata de fc ar tb sa fie pina la 70 gr temp antigelului daca este pornit din telecomanda si 1 ora daca este pornit din ceas. Oricum dupa ce ajunge la temp de 70 gr intra in stand-by si cand scade temp sub 50 gr porneste iarasi | |
Din ce aud de la tine imi dau seama ca trebuie sa.l demontez,insa astept sa se mai incalzeasca vremea si eventual sa gasesc si o pompa de apa de 12V.Am gasit module cu telecomanda pe mai multe canale insa in specificatii se mentioneaza ca,consumul/releu sa nu fie mai mare de 3A.S.ar incadra aici D3WZ?S.ar putea face ceva legaturi sa porneasca si climtronicul odata cu el? | |
pompa de apa de eberspacher se gaseste , poti face sa mearga si clima , tot la fel comandata independent, nu stiu daca sirocoul are fc si cred ca nu are sa porneasca clima automat.Ai pe pm unde gasesti module cu telecomanda pt mai multe canale. | |
Multumesc mult,Gabiopel.Am sa caut pompa de eberspacher,insa nu cred ca ar da.o separat...Module am gasit o multime,insa cu 4 canale,la un pret puutin mai mare decat cel de care imi zisesi.Nu ma deranjeaza,poate mai am nevoie de vreun slot,sau 2. | |
pompa de apa sigur gasesti de eberspacher , vezi ca cea de webasto nu mergela eberspacher! | |
Salutare,din nou ! Am renuntat la ideea achtizitionarii unui modul cu telecomanda pentru pornirea/oprirea sirocoului si implicit a pompei de apa necesara functionarii acestuia.M-am gandit sa il pun in functiune dupa pornirea motorului,cu ajutorul unui intrerupator(buton gen dezaburire,alarma sau AC).As putea sa leg intrerupatorul de firele senzorului ? Sau de ce fire ar trebui legat ? Multumesc. | |
Cauta si in link-ul de mai jos, poate iti este folositor ! | |
INFORMATII FORUM | ||||||||
Mesaje Recente | ||||||||
Rent a car | paraschivrazvan25 | Publicitate | 2023-12-16 | |||||
ulei cutie viteza | luke57 | Corsa C - Combo C | 2022-10-24 | |||||
scut metalic opel corsa c 1.2 | luke57 | Caroserie | 2022-08-13 | |||||
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti | pronic | Auto Diesel | 2022-02-01 | |||||
Opel Astra 2002 1.2 16V | MariusTMC | Auto Benzina | 2021-08-27 | |||||
Ultimele poze din Garaj | ||||||||
| ||||||||
UTILIZATORI ACTIVI | ||||||||
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte Total membri in comunitate: 3310 Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis | ||||||||