Posturile utilizatorului gabiopel

Raspuns la subiectul Sigla FanOpel.ro - Sticker la data 08.06.2013, ora 18:27:10
Frumoasa sigla , chiar reusita! Ma abonez si eu pentru 2 stikere unul alb si unul negru cand vor fi gata. Multumesc!
Raspuns la subiectul Dezmembrez Opel Astra G,gri la data 08.06.2013, ora 08:47:01
Sal Alex .Ma intereseaza si pe mine manerul usa stanga fata daca este ok fara zgarieturi iesite in evidenta foarte mare si scrumiera daca culiseaza usor.Ms
Raspuns la subiectul Opel ASTRA F, C20LET, V-max EVO5 la data 07.06.2013, ora 17:36:18
Bine Ai Venit pe forum si mult succes incontinuare cu masina !Imi plac modificarile facute masinii !
Raspuns la subiectul cum montez incalzire in scaune? la data 07.06.2013, ora 12:21:40
liviu- ca sa montezi incalzire in scaune la opel astra j mai intai trebuie sa stii schema electrica de la astra j .Dupa ce afli cum este facuta instalatia electrica va trebui sa stii daca este partial precablata pt incalzire in scaune si abia apoi te poti interesa pt cumpararea de rezistente si de ce mai trebuie. Asta este o varianta , o a 2 a varianta ar fi ca sa cumperi rezistente aftermarket(de renault), iar intalatia electrica apt incalzire sa ti o faci tu , si adica sa te legi de un plus pe contact cu alimentarea si de acolo sa pleci catre fiecare scaun si la butoanele care le vei pune. Nu sunt sigur ca aceasta varianta este fiabila pt a o face pe astra j , eu vb in cunostinta de cauza la opel astra g si vectra b. O varianta foarte buna pt tine ar fi sa cumperi tot de pe alta masina, scaune complete sau rezistente , si instalatia electrica completa , dar totul dupa ce te vei interesa daca masina ta este partial precablata (adica sa ai trase fire de la mufa centrala catre tabloul de sigurante)
Raspuns la subiectul tutorial scaune incalzite astra g si vectra b la data 05.06.2013, ora 19:18:21
Se va lucra din nou la tutorial pt a face posibil si vizionarea pozelor.
Raspuns la subiectul my lady in black 20dti la data 04.06.2013, ora 21:27:49
In primul rand va spun si eu bun gasit pe fan opel , si ma bucur ca am gasit si acest forum dedicat pasionatilor de opel . Vad ca totul este la inceput si doresc adminilor si moderatorilor putere de munca in a mentine forumul cat mai curat si bine partajat
Legat de masinuta mea , pot spune ca ne am cunoscut in Mai 2006 si de atunci ne luptam impreuna cu bune si rele . Sunt incantat de cum merge masina , ma incanta in fiecare zi , fapt pt care nu trece o luna fara sa primeasca cate un mic cadou .
Deci
Opel astra g 2000 diesel 2.0DTI
An fabric: 2002
Dotari din fabrica
Culoare -negru
Model: Hatchback - 5 usi
Ceasuri bord albe sport VDO cu inele cromate;
Scaune Recaro
Climatronic;
Volan reglabil pe inaltime si adancime
Oglinzi electrice incalzite;
Geamuri electrice fata cu oprire la obstacol
ABS
2 AIRBAG-uri
Computer bord
Pilot Automat
magazie CD
Proiectoare Ceata
parbriz cu protectie solara

Pe parcursul timpului masina a mai suferit cateva modificari

Leduri ace ceasuri bord-fond rosu
Leduri schimbate la climatronic-rosu cu alb
Leduri -bloc de lumini -alb cu rosu
Lumini ambientale fata/spate la deschiderea usilor
Leduri/lumini ambientale manere usi interior
Parasolare luminate de Vectra C cu leduri albe
Leduri portbagaj
Xenon -6000k , 35 w
autoleveling
SMD-uri pozitie
Modul inchidere geamuri din telecomanda
Cotiera piele
Manson schimbator piele
Grila Irmscher
Paravanturi fata
Faruri En'joy (fond negru)
Folie omologata RAR
DVD-2DIN Pioneer ,
navi CID/NAVI Astra G
Jante Aliaj -Model SPORT 16'
Jante tabla pe 15 echipate cu anvelope de iarna -Michelin Alpin
Stopuri fumurii
Bandou portbagaj de Bertone
Bandouri laterale crom exterior geamuri fata si spate
Scaune piele opel astra H
Senzori parcare
inlocuit becul de la numar cu unul cu led-uri
Incalzire scaune
suport acte de Vectra B
Port ochelari GM
torpedou refigerat
cheie tip briceag
modul follow me home
Difuzoare Bose-fata-spate
Amortizoare capota-Jom
plafoniera cu maplight
modul semnalizare impulsuri
modul si martor luminos in bord(ceasuri)
webasto termo top
stopuri irmscher astra g fond negru

Atasez si cateva poze cu masina si cu modificarile facute pe parcurs

Grila bertone, faruri fond negru model En'joy si stopuri fumurii .bandou cromat haion bertone

Poze cu ceea ce sa facut pe parcurs



Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Imagine

Imagine
Raspuns la subiectul Sirocou Ebersparcher HYDRONIC D3WZ,D4WZ , D5WZ pe opel la data 04.06.2013, ora 21:04:00
De ceva timp sunt foarte interesat de acest sistem de preincalzire auxiliar pt astra g-ul meu y20dti. Cu toate ca am un sistem auxiliar de incalzire , cel cu 4 bujii care este comandat de un modul electronic care dupa pornirea motorului la 30s si dupa ce tensiunea in baterie urca la 13.2 V incepe sa porneasca si de care sunt multumit pt ca incalzeste sistemul de antigel cu mult mai repede . Exemplu ( si aici ma refer la dieselul de 2000 ) la -16 gr mi a ajuns la temperatura de 60gr( atunci decuplaza sistemul auxiliar) in 15 min , daca masina este stationata , in 10 min daca masina este inmers dar in oras , si in 7-8 min daca masina este in mers in afara orasului , ceea ce inainte nu imi urca apa asa de repede , dar vreau webasto sau D3WZ, D5WZ pt ca acest sistem sa il pot porni independent(fara a porni motorul). Cu sistemul de bujii nu se poate porni independent si de aceea doresc webasto.
Webasto - se stie ca in componenta lui are pompa de recirculare a antigelului care permite printrun ceas programator si/sau telecomanda sa porneasca sistemul .Aici lucrurile sunt destul de clare .
La Ebersparcher D3WZ, D4WZ, D5WZ - aceste sisteme care sau montat pe Opel , WV, ford de fabrica sunt modele inferioare sistemului webasto si in componenta lor au
Sistemul propriu-zis
pompa de dozaj(pompa de motorina)
toba sau teava de evacuare
senzor de temperatura
Ca sirocoul să pornească fara contact trebuie alimentaţi pinii 6 şi 7 din sirocou.
Ca sirocoul sa funcţioneze făra contact este nevoie de o pompa de apă auxiliară care să facă circuitul apei.Pompa de apă trebuie pornită neapărat împreună cu sirocoul,deci când se dă comandă la pinii 6 şi 7 altminteri sirocoul merge câteva minute după care intră în overheating.

Pentru a face ca acest sistem sa porneasca SI INDEPENDENT atunci obligatoriu ai va trebui o pompa de recirculare a antigelului care de fabrica nu exista cu 2 fire care si aceasta se alimenteaza la 12v . pompa de recirculare merge doar de pe vito si sprinter. nu luati pompe de recirculare de bmw ca nu merg alimentate la acest sistem.
Aceste sisteme Ebersparcher D3WZ, D4WZ, D5WZ v ati dat seama ca ele pornesc NUMAI dupa pornirea motorului (pt ca nu au aceasta pompa de recirculare) . Pompa de apa a masinii are rol si pentru acest sistem si de aici motivul pornirii odata cu masina .

Sistemele D3WS, D5WS au incastrate in ele si pompa de recirculare (fiind de generatie mai noua)
Sistemul este conceput ca sa incalzeasca antigelul pina la temperatura de 74 gr dupa care decupleaza .daca nu are senzor de temperatura va merge incontinuu ca nu stie de unde sa isi ia temperatura.
Datorita faptului ca sunt interesat de asa ceva , m am documentat al naibi de bine la aceste sisteme si doresc sa va impartasesc din impresiile care mi au facut aceste sisteme.
Am testat cred ca 10 sisteme Ebersparcher D3WZ (model 98) si nici unul nu a mers - cu aceste sisteme sunt o mare problema datorita faptului ca in proportie de 80% din ele pica ECU care nu se poate remedia- si de aici nu se recomada sub nici o forma . Aceste sisteme le am gasit cu 300-350 lei tot kitul.
NU DATI MAI MULT PE UN EBERSPARCHER ca NU merita si OBLIGATORIU CU PROBA.
daca totusi doriti un asemenea sitem , inainte de al monta obligatoriu curatati-l -bujia , sita metalica ,camera de ardere si ventilatorul uns.Sunt obligatorii daca vreti sa va mearga fara a da erori .
Eu unul inca imi doresc montarea unui webasto pt ca la eberspacher m am lasat pagubas dar pot oferii destul de multe informatii despre sistemul original montat pe opel.
O sa pun si cateva poze cu acest sistem. Eu vroiam sa iau pt ca este mai ieftin dar se pare ca are foarte multe probleme , asa ca recomand webasto .

poze cu sistemul Eberspacher D3WZ, D5WZ
sistemul propriu zis ---atasat de el suport prindere pe masina , pompa de dojaz(motorina ) , mufa de alimentare(8pini), furtune.



ImagineImagine

senzorul de temperatura dedicat D3WZ, D5WZ

acest senzor se gaseste in grila de la stergatoare la vectra b si are 2 fire 12 v pe amindoua
firul negru-alb , se leaga la firul negru-alb de la sistemul propriu zis
firul negru este 12V dupa contact
Acest senzor stie ca sistemul trebuie sa pornesca sub temperatura de 5gr si sa se opreasca peste temperatura de 5gr. Daca pe timp de vara veti face o proba la acest sistem sa stici ca nu il ve ti putea porni pt ca temperatura este peste 5gg . Puteti totusi sa il porniti doar daca se anuleasa senzorul


Imagine

Sistemul propiu zis D3WZ si D4Z, D5WZ , se poate curata si desface , desfacand cele 4 suruburi din spatele lui . Odata desfacute se ajunge la placa electronica si aici se vede s alimentarea bujiei.
Grija mare ca suruburile se desfac relativ greu

ImagineImagine
Imagine

Geblase-Suflantă
Glühkerze--bujie incandescentă
Flammwachter--flacără monitorizate
Deckle—carcasa protectie
Steuergerat—unitate de control


bujia- atentie la desfacrerea ei pt ca se poate crapa . Odata ce a ti scos bujia in interiorul unde intra bujia este o sita . Cu o andrea cu carlig in capat scoateti usor sita si se spala in benzina fara a o deteriora.
bujia
Nota-daca camera de ardere si bujia nu sunt curatate atunci la pornire va scoate un abur/fum de zici ca a luat foc masina . Poate a ti mai vazut asemenea cazuri.



ImagineImagine

cum se scoate sita si sita propriu zisa



ImagineImagine
Imagine

curatarea camerei de ardere- se poate curata cu benzina foarte bine.



ImagineImagine
ImagineImagine

teava sau toba de evacuare . Teava o gasim in general la vectra b , omega si este ceva mai galagioasa pt ca lipseste tobita .
toba o gasim in general la vectra C la sistemul D5WZ, D5WS.
Dar in locul tevii daca nu o gasiti nu e nici o suparare pt ca se poate monta foarte usor si mult mai ieftin racord flexibil din inox care este folosit la centrale termice de apartament.si face legat intre distrib de gaz si centrala ( este pe dimenziunea exacta )Teava daca montati pe astra g nu va ajuta cu nimic

Imagine

MUFA DE ALIMENTARE CU 8 PINI- etse foarte importanta atunci cand cumparati sa luati si mufa de alimentare care intra in sistem si il alimenteaza. In mod normal aceasta mufa ramine pe masina cu restul cablajelor.
NOTA. Sistemul D3WZ sa monta lavectra b diesel de 2000 pina in anul 2000 deci pe X20DTL. Dupa anul 2000 nu sa mai montat si se gaseste deasupra in compartiimentul motor la vasul de servo in stg turbineiu cum te uiti la motor.
La Vectra C sa montat linga cutia filtrului de polen .

Mufa nu este plina cu toti pinii, ea are 8 sloturi de pini dar nu toti ocupati.
din mufa pleaca urmatoarele fire
pinul 1 --firul rosu gros de 2 - este alimentarea generala -- se leaga la plus baterie 12v si se ataseaza de fir o siguranta de 25A
pinul 2 -fir maron gros de 2 se leaga la masa baterie
pin 3 -nu se conecteaza
pin4 se leaga la mid(ecran bord computer ) -nu este obligatoriu de legat
pinul 5 -se leaga in mufa de diagnoza la pinul 7 al mufei de diagnoza pt verificarea eventualeor erori
pinul 6 negru-alb -- se leaga la firul negru alb de la senzorul de temperatura
pinul 7 albastru alb este plus 12v dupa contact
pinul 8 neconectat

NU uitati de firul negru de la senzorul de temperatura care se leaga la +12V dupa contact

NOTA-LA D5WZ mufa este cu 10 fire si firea un pic
adica la pinul3 si 4 aici se leaga firele de la pompa de dozaj

Pompa de dozaj este alimentata cu o mufa cu 2 fire care intra in sistem .Oricum nu puteti lua sistemul fara pompa dozing ca nu se poate alimenta.
Pt a putea face o scurta proba , va trebui sa legati firul maron la minusul bateriei, iar firul rosu gros impreuna cu firul albastru-alb le legati la borna plus a bateriei. Nu este necesar sa legati si senzorul pt ca el va porni si fara . Daca totusi nu vrea atunci si firul negru de la senzor il puteti atasa linga firul rosu si firul albastru-alb si apoi sa le puneti la plus dar nu inainte de a lega firul negru-alb de la senzor cu firul negru alb de la mufa de alimentare. Deci practic pe minus avem firul maron , iar pe plus baterie avem firul rosu, firul negru senzor, firul albastru-alb mufa alimentare(pin 7) . Imediat in 2-3 sec ar trebui sa se auda cum porneste pompa de dozaj si apoi in circa 15 sec sa porneasca sistemul .
Sper ca va ajuta colegii care sunt interesati de asa ceva cum sa monteze sa probeze si sa curete un astfel de sistem .
Raspuns la subiectul cum sa montam modul foloow me home pe astra g la data 04.06.2013, ora 20:51:18
In urma montarii pe masina mea a unui modul foloow me home vreau sa va explic modalitatea de montare a modulului pe astra g . Banuiesc ca este la fel si la vectra b


Modul follow me home


Piese necesare

modul follow me home
Releu cu 4 picioruse si slot releu
Cabluri de 2.5mm
Siguranta 5A cu slot siguranta


CE SCRIE PE MODULUL FOLLOW ME HOME


Sensor lumina
Masa
Inchis------- se leaga la firul negru-rosu(0,5mm) de pe modulul de inchidere centralizata
Deschis----- se leaga la firul negru-galben(0,5mm)de pe modulul de inchidere centralizata
Contact------se leaga la firul firul rosu(0,5mm)de pe modulul de inchidere centralizata
Current permanent-----se leaga la firul firul rosu gros(2,5mm)de pe modulul de inchidere centralizata. Aici se poate atasa si siguranta de 5A
Masa---------se leaga la firul maron gros(2,5mm)de pe modulul de inchidere centralizata
Iesire –-------se leaga la firul care pleaca catre releul aftermarket

Legatura de la releul original al proiectoarelor sau pinul 92 din mufa X2

Firul rosu gros de pe releul proiectoarelor originale pleaca catre pinul 87 al releului aftermarket
Firul negru gros de pe releul proiectoarelor pleaca catre pinul 30 al releului aftermarket
De la releul aftermarket pleaca pinul 85 catre modul(Iesire)
De la releul aftermarket pleaca pinul 86 catre o masa

Am un clip facut cu rezultatul final !Pt a face demonstratia pe timp de zi a trebuit senzorul de lumina acoperit

http://www.youtube.com/watch?v=Dg5ZWS0QpO8&list=LLCkHWKXQsCNsBSnS-2TNl2g&feature=mh_lolz
Raspuns la subiectul Montare computer de bord pe astra g la data 04.06.2013, ora 20:49:58
Si acest tutorial poate va ajuta pe vreunul dintre colegii nostri in montarea unui MID in locul TID-ului la Opel Astra G .Toti pasii ce trebuie urmati sunt descrisi in tutorial . Tutorialul NU-MI apartine , eu l am gasit pe net , sursa fiind www.astra-g.go.ro

http://www.astra-g.go.ro/
Raspuns la subiectul cum sa scoti nuca de la schimbator la data 04.06.2013, ora 20:48:40
Incep acest mic tutorial datorita faptului ca m am hotarit sa incerc sa pun nuca de vectra c dupa aceeasi motorizare ca a masinii mele 2000 diesel, timonerie pe sufe.
Pentru inceput am scos nuca de astra g afara . Nuca propriu zisa a opus foarte mare rezistenta . Dupa cateva minute bune de tras , a iesit dar doar partea din piele , adica nuca propriu zisa.
Pe tija metalica care duce in timonerie a ramas o piesa metalica . Nuca are in interiorul ei 2 santuri din cauciuc iesite in relief care intra fortat in santurile de pe piesa metalica , ceea ce o face cred eu sa iasa destul de greu . La prima vedere , vazind piesa metalica am zis ca santul de deasupra piesei este pentru a o putea desfileta de pe tija . Se pare ca nu este asa pentru ca astazi dupa cateva miscari stang-dreapta si tras in sus de ea piesa metalica a iesit din suportul tijei .
Piesa metalica are pe axul ei santulete mici care se imbina cu santurile de pe tija metalica ceea ce o face sa iasa mai greu dar nu imposibil
In mod normal nuca ar trebui sa iasa cu tot cu acea piesa metalica dara faceti miscari stanga-dreapta si tot odata tras de ea.
Nuca de vectra c , se potriveste perfect pe tija fara a mai face vreo modificare (adica , inlocuit tija, tija de plastic pentru marchalier sau mansonul din piele)
Atasez cateva poze
piesa metalica ramasa pe tina si nuca de astra g

ImagineImagine

piesa iesita de pe tija, cum arata tija de pe astra g cu piesa metalica data jos , asemenarile dintre piesa metalica si nuca de vectra c .


ImagineImagine

ImagineImagine

cum arata piesa metalica de pe nuca de astra g si nuca de vectra c -in interior ambele piese sunt identice

Imagine

Nuca de vectra C pusa pe tija de astra g -NU se fac nici un fel de modificari



ImagineImagine
Raspuns la subiectul cum sa fac legatura legatura la plafoniera cu maplight la data 04.06.2013, ora 20:43:10
Pt a fi legata cat mai corect alimentarea se trage din mufa X1( stalp staga sofer) de la pinul 10
pe mufa de la plafoniera sunt 9 fire
1 firul gri de la mufa se conectreaza la firul gri de la plafoniera simpla
2 firul negru se conecteaza de firul negru care vine din mufa X1 pinul 10 alimentare pe contact
3 NU SE CONECTEAZA
4 Firul albastru-rosu de pe mufa se leaga de pinul 7 de pe mufa( se face strap intre ele) -pinul 7 este rosu-albastru
5 Firul verde-maro se leaga(se face strap) de pinul 8(maro) si se leaga la masa
6 Firul orange-violet0 NU SE CONECTEAZA
7 Rosu-albastru se face strap cu pinul 4
8 Maro- se face strap cu pinul 5 din mufa si se leaga la masa
9 Rosu- se leaga la firul rosu-alb de la plafoniera simpla sau la rosu din mufa X1PINUL 76 in cazul in care exista alarma din fabrica


ImagineImagine
ImagineImagine
Imagine
Raspuns la subiectul cum sa treci de la faruri normale la faruri cu lupa pe astra g la data 04.06.2013, ora 20:38:02
Deschid acest subiect , in urma trecerii/modificarii la opelul meu si mai precis de la faruri normale (fara lupa) la faruri cu lupa originale(hella D2S/H7) sau care imita originalul(depo D2S/H7) .Explicatia am sa o fac pe farurile cu lupa DEPO.
Aceste faruri sunt de 2 modele
a)ambele faze(scurta si lunga ) sunt echipate cu becuri H7
b) al 2 lea model este cel care imita perfect originalul si pe faza scurta are D2S iar pe faza lunga H7.
Daca la primul model se modifica doar faza lunga , care la astra g este echipata cu soclu/becuri de HB3 , o sa fac referire doar la cel de al 2 lea model D2S/H7.

La o prima vizualiare a farului cu lupa D2S/H7 am observat ca pt al putea monta pe o masina care are instalatie normala pt iluminat trebuiesc facute anumite modificari.
Personal , inca nu am ajuns sa termin acest proiect , este in lucru , dar pe parcurs am sa intervin cu detalii, poze despre modul de prindere pe instalatia masinii fara a face improvizatii .
Primul pas de care m am legat este semnalizarea din far.

Aici am cumparat 2 socluri de pozitii far de opel astra g ( DOAR SOCLURILE IN CARE INTRA BECUL -NU SI MUFELE DE ALIMENTARE)
Am slefuit soclul pina ce am l am adus la nivelul pinilor pentru a intra usor mufa semnalizarii in el . Pe centrul soclului in interior este un mic plastic (cred ca de ghidaj pt mufa) , acesta se taie si se smilgheruieste pe cat posibil.
Becul folosit este W16W, 12V, se gaseste in comert , pret 3 lei , sau la reprezentantele renault( este bec de semnaliz de laguna 2 sau nisan)
Soclul are pe el o garnitura . Ideea este ca acea garnitura este prea mica in grosime si deci va trebui o alta garnitura pe grosime mai mare . Eu am gasit in comert dar am obs ca cine nu a gasit asa ceva au folosit garnituri cumparate de la magaz de instalatii sanitare , sunt si isi fac foarte bine treaba.
Dupa ce am introdus garnitura acolo am lipit-o sa steas fixa cu solutie de la bison (din aceea la 2 tuburi).Am lasat-o cateva ore sa se usuce si am introdu so fortat in soclul de semnalizare de la far. Soclul a intrat foarte bine si sa clipsat in far si cu tamburusul existent pe soclu.
Acest lucru , lam facut pentru a nu gauri plasticele/cauciucurile din spatele farului si a ma folosi de mufa existenta pe far. Mufa care alimenteaza faza lunga, semnalizare si pozitii. Sub far mai este o mufa speciala pentru xenonul D2S de fabrica
SAU
SOCLU DE BEC DE SEMNALIZARE ARIPA FOSR ESCORT-NU se mai modifica nimic la el
Atasez poze cu ce am lucrat pina acum

poza cu soclurile slefuite pina la nivelul pinilor


ImagineImagine


ImagineImagineImagineImagineImagine


Kitul xenon D2S cu ,cablul adaptor D2S

Imagine

Mufa de care vorbeam - se potriveste mufa de far de vectra c , astrah , corsa c
Mufa are mai multi pini dar daca nu folosim kitul xenon de fabrica atunci ne trebuiesc doar 4 pini
pinul 1 -masa pentru pinii 2, , 4, 5
pinul 2 faza lunga
pinul 3 NU NE TREBUIE(este + la xenon faza scurta pe original)
pinul 4 pozitie
pinul 5 semnalizare
pinul 6 NU NE TREBUIE(masa pentru xenon)
Pt conectica vreau sa i multumesc userului KAY care mi a zis exact cum sunt pinii in mufa.
poze cu mufa

Imagine

acum , urmeaza partea de prindere a becului D2S pe far . Farurile cu lupa DEPO , NU vin si cu sistemul de prindere al becului D2S, asa ca va trebui ori sa se foloseasca adaptor sau niste sigurante home made
Adaptorul l am gasit undeva la 50 lei bucata si nu se merita asa ca am folosit sigurante de care sunt extrem de multumit la modul cum prind becul
poza cu adaptoarele de cumparat


Imagine


Poza cu sigurantele home made
Sarma din care sa facut aceste sigurante este una otelita.Pe soclul farului exista un locas/gaura unde am folosit un surub de 2 de care am prins acea siguranta . Am introdus becul iar capetele sigurantei le am prins in marginile de sus ale soclului de pe far . Apoi am strans piulita de pe surub , siguranta sa clipsat destul de fortat acolo si nu sunt nici un fel de probleme sa sara sau sa se desfaca
acestea sunt sigurantele folosite

Imagine

Iar asa vin prinse sigurantele pe far


Imagine

Am revenit cu montajul pe masina .
Daca se cumpara un set de mufe de faruri de vectra c se va observa ca , culorile firelor de vor respecta si la astra g , sunt identice .pe mufa se vor lega doar 4 fire si daca se va respecta culorile mufei ve ti observa de unde vin si firele de pe instalatia masinii de la ce mufe( un fir de la semnalizare , un fir de la pozitie si faza lunga . Faza scurta am trecut-o prin mansonul farului separat pt ca este pus xenon
Se va lipi mufa de vectra c pe instalatia masinii respectand culorile



ImagineImagine

ImagineImagine

asa ca o recapitulare , avem
semnificatia firelor pt o parte
rosu gri- din mufa se leaga la rosu gri din mufa masinii
firul alb gros se leaga la firul alb(faza lunga)de la instal masinii
firul maron din mufa se leaga la firul maron gros de la instal masinii
firul negru -verde de pe mufa se leaga la firul negru-verde de la semnali de pe instal masinii
Respactand culorile atat din mufa cat si din instalatia masinii nu exista nici un risc sa fie legate aiurea

Cateva poze cu finalul . Ultima parte sa facut pe masina colegului danii. Vin extraordinar de bine .
Daca sunt neclaritati in privinta montajului se rezolvam impreuna aici



ImagineImagine

ImagineImagine
Raspuns la subiectul tutorial demontare/montare amortizoare spate opel astra g la data 04.06.2013, ora 20:20:30
Astazi am schimbat amortizoarele spate . Cu aceasta ocazie am zis sa fac si un mic tutorial de schimbare a amotizorului , cu toate ca este foarte usor si cu un minim de scule .Toata treaba este datul jos al rotii si sa se desfaca cele 2 suruburi ale amortiozrului
Pasul 1- Demontat roata

Imagine

Pasul 2- demontat/montat amortizorul
Se desfac cele 2 suruburi(sus-jos) ale amortizorului , se curata un pic suruburile cu perie de sarma sau spray de curatat , se greseaza cu vaselina , apoi se monteaza noul amortizor si respectiv cele 2 suruburi
Poza cu amortizorul vechi-unde se vad cele 2 suruburi

Imagine

Poza cu amortizoarele noi


Imagine

Imagine
Raspuns la subiectul tutorial montare/demontare carlig pe opel astra g Hatchback la data 04.06.2013, ora 19:32:18
Pt ca demult doream sa montez un carlig astazi am reusit sa il ridic pe masina . Cu aceasta ocazie am dorit sa fac si un mic tutorial pt a vedea , da seama cum ar tb sa vina montat pe masina .
Pasul 1- Se scoate chederul de pe marginea portbagajului apoi bara spate complet
pasul 2- se declipseaza rama din plastic din interiorul portbagajului ceea ce vine pe spatele portbagajului
pasul 3- se demonteaza stopurile spate
pasul 4- se trage in sus/lateral de mocheta din lateralele portbagajului
pasul 5 -se identifica in marginile fiecarei parti a portbagajului cele 3 puncte unde vin gaurile care se dau pt montarea carligului (Se gauresc doar 2 (cel de sus si cel dinpre margine)
NOTA-In lonjeron sunt deja date gaurile pentru prinderea carligului doar in interior trebuiesc date cate 2 gauri pe fiecare parte
pasul 6- se dau gaurile fix in punctele care sunt insemnate din fabrica in interiorul portbagajului
pasul 7 -se monteaza carligul pt a vedea cum vine pe pozitie
pasul 8- se taie bucati mici din polistirenul existent in bara pentru a putea aveza la loc bara
pasul 9- se monteaza bara si polistirenul la loc

gaurile deja existente din lonjeron -3 gauri( in poza se vad 2 dar daca va uitati pe pozitie ve-ti vedea ca pe fiecare lonjeron sunt cate 3 gauri
Poze cu mansonul pe unde se poate trece firele de la instalatie electrica a carligului . Mansonul permite ca absolut toate firele sa treaca prin el , nu mai trebuie data gaura pentru firele carligului .
O alta varianta pentru a duce instalatia electrica in interior este scoaterea celor 2 dopuri(unul stanga, unul dreapta din laturile portbagajului . Daca se scot acele dopuri se observa ca se poate vedea sub masina , gaurile fiind deja date

Mufa de conectivitate si unde vin firele legate la intalatia masinii daca nu exista cablata din fabrica( pt poze vreau sai multumesc userului kay)
Urmeaza sa montez si intalatia electrica , dar mai am de achizitionat 2 mufe cu cate 4 pini pe mufa pentru a face treaba serioasa .
Imaginile sunt dupa astra g hatchback , NU stiu cum se prinde la caravan , dar cred ca principiul ar fi la fel .


Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


Raspuns la subiectul tutorial scaune incalzite astra g si vectra b la data 04.06.2013, ora 19:21:55
Incerc sa explic prin cateva cuvinte si poze cum am montat la mine incalzire in scaune aftermarket
Am folosit rezistete de renault
2 relee cu 4 picioruse de dacie dar merg si de opel de proiectoare la 30A-40A
2 sigurante de 5A si sloturile aferente pt ele
Bride plastic -cat mai multe
Cablu pt alimentare mai gros de 4 rosu
papuci furca 2 buc
cablu masa gros de 3.5-4mm maron
Butoane on/off sau butoane originale
fire subtiri de 0.5 sau o75 mm pt alimentarea butoanelor si ledului
Pasul 1 - deconectarea bateriei- - obligatoriu inainte de a desface scaunele trebuie deconectata bateria si lasata cel putin 30 min pt a se descarca condensatorul de la airbag
pasul 2 demontarea scaunului
aici trebuie folosit un cap torx foarte bun si cheie cu criket sanatoasa pentru ca pe fiecare surub al scaunului este pasta de lipire pe el si se desface foarte greu . Dupa ce a ti desfacut scaunul din surubul din spate se desface si surubul din lateral de la centura care este prins de scaun , apoi cu o surubelnita subtirica se desface siguranta la mufa de sub scaun si se scoate mufa afara pt a elibara scaunul



pasul 3 - demontarea tapiteriei si lipirea rezistentelor de renault si punerea la loc a tapiteriei

dupa desfacrerea scaunului se desface tapiteria
primul lucru se desface pizla de sustinere de sub scaun- se trage cu o surubelnita catre fata sa iasa din suportul ei apoi din spate se inlatura singura ca nu mai opune rezistenta



Apoi se desface tapiteria de pe marginea scaunului - este bagata ca pe un cheder si dupa desfacrere o sa se vada inelele de prindere a tapiteriei . Aici am folosit un patent cu varf pt a inlatura acele inele/sarma si sa desfac tapiteria.La fel si la spatar



Dupa ce a ti desfacut acele inele de la sezut si spatar cat sa puteti baga rezistentele , se introduc rezistentele de renault . Rezistentele au pe marinea lor un scotch galben. Acela se inlarura si se lipeste resistenta bine pe scaune .
Dupa lipirea rezistentelor pe sezut si spatar se incepe la repunerea tapiteriei si folosirea acelor bride din plastic in locul inelelor din sarma originale


In unele cazuri se trec cu bridele de plastic prin burete si se prind sub scaun( asta la scaune recaro) deci se trece si prin husa dar fara sa afecteze rezistentele/nichelina.
Firele de la sezut si spatar scotetile pe o parte a scaunului pe unde va vine cel mai bine ca sa ajungeti sub scaun cu firele de alimentare.
Dupa ce a ti pus resistentele si a ti bagat fiecare brida incepe ti sa stringeti din fata catre spatele scaunului iar la spatar de sus in jos in asa fel incat tapiteria sa fie intinsa binisoar dar sa aiba si un pic de joc . NU stringeti pina la refuz bridele lasati un pic de joc al; tapiteriei Dupa ce ati intins tapiteria bine la locul ei se baga marginea scaunului in santul /locasul de cheder , apoi se pune acea plasa /pazla de sustinere . Acum firele de alimentare sunt sub scaun . Aici trebuie sa avem plus, masa si fir buoane.
Pe firul de alimentare de sub scaun de la rezistente legat un soclu de siguranta unde punem o siguranmta de 5A.
C am asta este partea de montare a rezistentelor in scaune

Acum partea electrica
Daca si aici vb de astra g , daca sub scrumiera sunt 2 mufe atunci legaturile sunt relativ simple pt ca acolo legam butoanele ON/OFF sau cele originale
Daca nu exista acele 2 socluri de butoane atunci se recomanda ori luati alimentare de la bricheta ori cel mai sigur luati alimentare din mufa X1 pinul 80 culoare neagra este alimentare pe contact este liber si de acolo veniti cu alimentarea pe sub bord pina la mijlocul consolei apoi plecati pe sub consola dintre scaune cu firele de alimentare ( cel gros-rosu) .
Masa se poate lua de la un surub de la calc de sub scrumiera si se imparte catre fiecare scaun . La fel si alimentarea pleaca din fata catre fiecare scaun .
La iesire din consola catre fiecare scaun in parte treceti firele printr-un tub flexibil pe sub sina scaunelor -exista posibilitatea asta.
Schema de conectare a rezistentelor este aceasta



Montarea scaunului se face in ordinea inversa


Orice completare este bine venita din partea colegilor

Atentie - la scaunele recaro ca sa poata sa se aseze bine rezistentele trebuiesc inversate adica sezutul cu spatarul pt ca scaunele recaro au prelungirea acea pe sezut . Acest lucru NU impiedica cu nimic functionaliatea rezistentelor. Eu le folosesc de 1 an si fc foarte bine


VECTRA B, sunt aceasi pasi la scaune .
legaturile pt alimentarea rezistentelor sunt astfel daca sunt acele 2 mufe destinate incalzirii in scaune atunci legaturile sunt dupa cum urmeaza
fir negru de la rezistenta scaun sofer se leaga la pinul 14 din mufa X1, fir negru de la rezistenta scaun pasager se leaga in pinul 13 din mufa X1, fir galben de la rezistente se leaga la masa

La vectra b , butoanele sunt cu on/off , iar la unele modele mufa butoanelor deja exista sub scrumiera , daca exista acolo , mai tb doar butoanele propriu zise , bagata siguranta pt butoane si gata sunt alimentate cu tensiune, deci mai tb facuti doar pasii enumerati mai sus . Pus rezistentele pe scaune si tras fire catre pinul 13 si 14 din mufa X1 si leg la masa (masa se poate lua de la un surub de la frana de mana.)
INFORMATII FORUM
Mesaje Recente
Rent a car paraschivrazvan25 Publicitate 2023-12-16
ulei cutie viteza luke57 Corsa C - Combo C 2022-10-24
scut metalic opel corsa c 1.2 luke57 Caroserie 2022-08-13
Eroare P0409 - nu se accelereaza la motor cald dupa ce a stat la relanti pronic Auto Diesel 2022-02-01
Opel Astra 2002 1.2 16V MariusTMC Auto Benzina 2021-08-27
Ultimele poze din Garaj
GL-30-FOI GL-30-FOI CV-00-VMZ CV-00-VMZ CV-00-VMZ
UTILIZATORI ACTIVI
Forumul nostru contine 7220 de mesaje in 845 de subiecte
Total membri in comunitate: 3310
Ultimul utilizator inregistrat pe Fan Opel Forum este Mihaela
Fan Opel Romania le ureaza LA MULTI ANI urmatorilor membri: catable, GabrielM, Payne007, vik69, valitess, kallatis