Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 26.01.2016, ora 16:10:51
Ok ... greu de gasit releu de oglinzi incalzite Frontera A (cu mufa) ... si nu gasesc nimic altceva cu temporizare (sau nu ma pricep sa caut) ...
Rog pe cineva sa puna o poza cu el si locatia in care se afla pe masina ... poate ajung pe la ceva dezmembrari (sa stiu si eu unde sa ma uit si ce sa iau)
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 24.01.2016, ora 15:03:25
Releu care sa tina circuitul inchis doar 15 min nu e o idee rea deloc (desi am releul original ... o sa-l testez poate si el are limita de timp) ... cel putin unul din firele de + (fie cel de la calorifer fie cel de la intrerupatoare) vreau neaparat sa-l leg dupa contact sa nu ma trezesc, cand mi-e lumea mai draga, fara baterie
Ma ingrijoreaza putin alternatorul, care, din ce spune stelea mai sus, da doar 100 A ... si am ceva consumatori suplimentari fata de fabrica (inclusiv Webasto Thermotop C) ... iar drumurile ce le fac zilnic sunt destul de scurte ... sa nu mai zic de faptul ca in fiecare dimineata chinui bateria cu pornitul (o mica problema cu dezamorsatul pompei ... de care nu am avut timp sa ma ocup)
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 23.01.2016, ora 22:12:51
Stie cineva ce putere au alternatoarele montate pe Frontera B 2.2 DTI?
As mai auga inca 2 conditionari la pornire (mai dificil de implementat):
1. Temperatura exterioara (sa zicem 5-10 grade Celsius)
2. Temperatura antigelului (sa zicem 60-70 grade Celsius)
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 23.01.2016, ora 11:29:27
Siguranta de 50A e pusa in schema originala de fabrica (e pozitionata in cutia mare cu sigurante din compartimentul motor in coltul care la majoritatea Fronterelor e gol ... am scris in primul post) ... firul de + de pe calorifer este foarte gros
Am postat de 2 ori pentru ca a expirat termenul de modificare ... pana am desenat schema
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 23.01.2016, ora 10:16:37
Practic, daca timerul e "built in" si se foloseste si microintrerupatorul de pe aeroterma ... schema electrica ar trebui sa arate cam asa:
Daca am schitat tampenii va rog sa-mi spuneti acum ... nu dupa ce dau foc masinii
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 23.01.2016, ora 09:39:42
Corect, e logic sa mearga doar cand trece aer peste el (anume repartitorul cald-rece pus pe cald maxim) ... dar asta merge si cu buton pe bord fara sa folosesc microintrerupatorul de pe aeroterma (adica il pornesc doar cand caldura e pe maxim ... si caloriferul pe apa e rece ... practic se foloseste dimineata pentru scurt timp la "dezghetarea" masinii) ...
Eu nu inteleg ce e cu timerul ... e "built-in" in caloriferul ceramic sau e o piesa separata prinsa undeva in schema electrica originala a masinii
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 22.01.2016, ora 22:35:12
Citat din mesajul lui: stelea din 21.01.2016 23:51:02
La fel, conditie pe aeroterma (nu porneste daca nu e pornit ventilatorul)
E o idee buna ... conditionearea pe ventilator (nu doar pe repartitorul de aer) ... asa o sa-l leg ... din ce a vazut cel care dezmembreaza Frontera de pe care am luat aeroterma (pentru ca am vb cu el despre cum sunt facute legaturile electrice), nu a observat nici o legatura cu ventilatorul ...
Citat din mesajul lui: stelea din 21.01.2016 23:51:02
Nu are termostat pentru ca are "timer", deci se opreste automat dupa un timp ...
Ce intelegi prin "timer"? ... din ce stiu eu ... pana acum ... incalzitorul se opreste pentru ca materialul ceramic din ce e facut (practic rezistenta care se incalzeste) la o anumita temperatura isi pierde capacitatea de conductor electric ... abia dupa ce se raceste conductivitatea revine si se incalzeste iar ... practic se opreste si se porneste in mod constant, atata vreme cat butonul de caldura e pe maxim
Oricum eu vreau sa renunt la micro intrerupatorul de pe aeroterma si sa pun un buton cu led pe bord (practic renunt la conditionarea de pe repartitorul de aer cald si rece) ... desi as putea sa- pastrez si pe acela chiar daca pun buton pe bord ...
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 21.01.2016, ora 18:08:56
Salut Ciprian
Tocmai citeam despre el pe net ... se pare ca incalzitoarele astea ceramice nu au nevoie de termostat, pentru ca pe masura ce se incalzesc creste rezistenta lor electrica ... practic se opresc cand ajung la o anumita temperatura si pornesc iar cand se racesc ... din asta inteleg ca ar trebui sa fie destul de simplu de facut o instalatie pentru ele (practic un releu, o siguranta si un itrerupator ... dupa cum spuneai si tu).
In plus poate ar fi mai bine sa pun un intrerupator separat (sa nu il folosesc pe cel original, care se activeaza cand se da caldura pe maxim) ... asa pot sa-l pornesc si opresc atunci cand vreau eu ...
Din ce vad eu ... pe Frontera sistemul nu prea are legatura cu degivrarea oglinzilor si lunetei (care la mine oricum nu functioneaza ... nu intru in detalii ... e un scurt undeva ... se pornesc diverse sisteme pe masina si termina bateria ... asa ca stau cu siguranta scoasa)
... dar am inteles ideea
Raspuns la subiectul Incalzitor electric ceramic - Frontera B la data 21.01.2016, ora 17:25:34
Slutari tuturor,
Deschid un topic nou, pentru ca nu am gasit nimic cu privire la acest subiect.
Astazi am schimbat (iar) radiatorul de caldura din bord, cu unul cumparat second, pe care l-am luat cu tot cu carcasa in care intra. La montaj am observat ca in carcasa nou cumparata exista si un mic radiator electric (in pozele de mai jos se pot vedea mufele care ies din el ... nu am fost inspirat sa-i fac o poza si desfacut), radiator care in carcasa veche nu exista. Totodata am observat ca pe masina mea nu exista instalatia electrica pentru el. Pe masina donatoare, din ce am discutat cu cei de acolo, exista o siguranta in plus in cutia mare din compartimentul motor - respectiv in coltul din dreapta jos cum te uiti din fata masinii (la mine e loc gol acolo) - precum si o a doua cutiuta cu 3 relee langa unitatea ABS care are 3 elice de ventilator pe ea (eu am doar o cutie de relee cu elice pe ea).
Daca stie cineva care este principiul de functionare si cum as putea pune in functiune respectivul radiator (fara sa dau foc masinii) il rog sa-mi dea niste idei.
Mai sus 2 poze cu mufele radiatorului (ma rog, doar mufa cea mare este legata de radiator, cealalta este un intrerupator care este actionat mecanic cand de invarte butonul de caldura maxim spre dreapta ... practic bratul alb din poza actioneaza o lamela pe intrerupator ...).
Raspuns la subiectul Dezmembrez FRONTERA B, anul 2001, 2.2DTH, 3 usi la data 13.01.2016, ora 20:43:55
Carcasa aeroterma cu radiator caldura (doar carcasa cu radiatorul ... fara ventilatoare si clima). Daca aveti, va rog faceti o oferta. Multumesc.
Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 26.11.2015, ora 15:48:47
Citat din mesajul lui: flavicx din 23.11.2015 21:49:56
MRL-urile manuale fac pe B acelasi lucru care il fac si pe A ...
... (
in mare)
Da vreau. Se putea citi intre paranteze ... la propriu
Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 24.11.2015, ora 19:07:52
Citat din mesajul lui: stelea din 21.11.2015 06:21:08
Mai e si varianta:
http://www.milneroffroad.com/vauxhall/frontera/vf22d-2-2dt-1999-2004/vf22d-axle-frontrear-0/vf22d-manual-free-wheeling-hub-0
Vad ca sunt si in Romania:
http://www.rcbsoffroad.ro/ro/4x4/piese-auto/butuc-cuplare-manuala-/412/
Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 23.11.2015, ora 21:49:56
Multumesc tuturor de raspunsuri. O sa caut o pereche AISIN second (maxim 400 lei daca sunt bune), daca nu gasesc rapid o sa iau AVM-urile mai ieftine (nu HD).
MRL-urile manuale fac pe B acelasi lucru care il fac si pe A ... ... (in mare)
De desfacut cuplajele sau grupul nu prea am timp acum (totusi o sa o fac probabil la vara) ... in plus nu am gasit inca un mecanic in care sa am incredere (aici vorbesc de sistemul 4x4 ... pentru restul se mai gasesc). Pentru moment am nevoie de masina zilnic ... nu pot sa o las in service cine stie cat.
Ca update ... am pus rotile de iarna ... si am observat ca (pe cric) roata dreapta este cea care angreneaza grupul si cardanul mic in timp ce roata stanga se invarte liber.
Raspuns la subiectul Probleme tren rulare la data 19.11.2015, ora 10:20:57
Pentru ca nu gasesc pe nimeni cu un MRL manual ... pentru probe ... m-am hotarat sa cumpar o pereche de Frontera A.
Se pare ca exista 2 variante:
1. AISIN - din ce am citit, sunt echipamentul din fabrica pe Frontera A - sunt pe OLX la 800 lei second hand (nu am cautat prea mult ... pretul mi se pare mult prea mare)
2. AVM 449 (care pe unele siteuri apar ca fiind compatibile cu Frontera B) - am gasit noi la 650 lei
Care credeti ca este varianta mai buna? (atat din punctul de vedere al pretului cat si al calitatii)
Raspuns la subiectul RUBRICA ,, VREAU SA STIU,, la data 03.11.2015, ora 17:13:49
E posibil sa nu functioneze corect ... pe loc drept, suspenda o roata spate (pe caramizi de exemplu) si incearca sa pleci de pe loc ... daca poti inseamna ca functioneaza, daca roata suspendata continua sa se invarta in gol fara sa se intample nimic inseamna ca nu functioneaza.
Oricum LSD-ul de Frontera nu garanteaza iesirea din belea in offroad ... chiar daca functioneaza bine (uneori puterea transmisa rotii cu tractiune este insuficienta pentru a rezolva problema) ... in teorie e ok ... in practica e doar marginal mai bun decat un diferential deschis